جهش کرونا در قاره آمریکا ، افزایش شمار مبتلایان و فوتی ها

به گزارش وبلاگ انجمن ما، کشور های واقع در قاره آمریکا از افزایش شمار مبتلایان و فوتی ها ناشی از ویروس کرونای جدید خبر می دهند.

جهش کرونا در قاره آمریکا ، افزایش شمار مبتلایان و فوتی ها

به گزارش گروه سیاسی وبلاگ انجمن ما، آمار مبتلایان و فوتی های ویروس کرونای جدید در قاره آمریکا نیز با افزایش روبرو شده به طوری که کاستاریکا، مکزیک، هندوراس، پاناما و برزیل از افزایش شمار آمار ها به این ویروس خبر می دهند.

به نوشته خبرگزاری رویترز وزارت بهداشت کاستاریکا، کشور واقع در آمریکای مرکزی روز چهارشنبه اولین مورد از مرگ ناشی از ویروس کرونای جدید را در این کشور بیان کرد. این فرد یک پیرمرد 87 ساله بود که در بیمارستانی در این کشور درگذشت.

رئیس جمهور کاستاریکا نیز در پی این حادثه، خواهان افزایش همبستگی در این کشور برای مقابله با کرونا شد.

دولت مکزیک، کشور واقع در آمریکای شمالی نیز روز چهارشنبه از اولین مورد فوتی در این کشور بابت ویروس کرونای جدید اطلاع داد. وزارت بهداشت مکزیک در این زمینه بیان کرد فرد فوت شده یک بیمار دیابتی بوده است.

در کشور برزیل واقع در آمریکای جنوبی نیز بر اساس آمار های رسمی، تا کنون 367 نفر در برزیل به کرونا مبتلا شده اند و از این تعداد نیز یک نفر جان خود را از دست داده است.

برزیل بیشترین آمار مبتلایان به کرونا را در کشور های آمریکای لاتین دارد. این کشور اخیرا مرز های خود با ونزوئلا را مسدود کرد و تنها راستا انتقال کالا میان دو کشور باز است.

پاناما دیگر کشور واقع در آمریکای مرکزی نیز از ثبت صد و نهمین مورد کرونا در کشورش در روز چهارشنبه اطلاع داد و بیان کرد آمار مبتلایان به این بیماری تنها ظرف یک روز 86 مورد افزایش داشته است.

به نوشته خبرگزاری رویترز، دولت هندوراس دیگر کشور واقع در آمریکای مرکزی نیز اعلام نموده که تا به امروز 12 نفر در این کشور به کرونا مبتلا شده اند.

آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد در روز های گذشته در پیغامی خطاب به کشور های دنیا درباره ویروس کرونا، خواهان اتحاد همگان برای غلبه بر این ویروس شد.

دبیرکل سازمان ملل متحد در بخشی از این پیغام، کرونا را دشمن مشترک ملل دنیا برشمرد و گفت، باید علیه این ویروس اعلام جنگ کنیم و این به معنای اتحاد کشور ها در این زمینه است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "جهش کرونا در قاره آمریکا ، افزایش شمار مبتلایان و فوتی ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جهش کرونا در قاره آمریکا ، افزایش شمار مبتلایان و فوتی ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید