دولت برای خرید تجهیزات آزمایشگاهی ساخت داخل یارانه می دهد

به گزارش وبلاگ انجمن ما، معاون معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: این معاونت برای خرید بخشی از تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ایران ساخت در نمایشگاه مربوط بر اساس میزان داخلی سازی تجهیزات سوبسید و تسهیلات لیزینگ و تسهیلات با کارمزد کم در نظر گرفته است.

دولت برای خرید تجهیزات آزمایشگاهی ساخت داخل یارانه می دهد

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی وبلاگ انجمن ما، پیمان صالحی معاون نوآوری و تجاری سازی فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در نشست خبری هفتمین نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ایران ساخت و بیستمین نمایشگاه دستاوردهای هفته پژوهش، فناوری و فن بازار گفت: هفتمین نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ایران ساخت بیست و ششم و تا بیست و نهم آذرماه همزمان با بیستمین نمایشگاه دستاوردهای تجهیزات و فناوری و فن بازار کشور در محل نمایشگاه های بین المللی تهران برگزار می گردد.

وی گفت: 350 شرکت در این نمایشگاه حضور یافته اند و بیش از 9 هزار محصول تا به امروز ثبت شده است که همه محصولات یا ساخت ایران هستند یا بخش عمده ای از فرایند ساخت آن متعلق به ایران است.

به گفته وی 7 هزار نفر در فراوری این محصولات شاغل شده اند.

سوبسید معاونت علمی برای خرید تجهیزات ساخت داخل

صالحی توضیح داد: در 6 دوره قبلی این نمایشگاه حدود 500 میلیارد تومان فروش اجرا شده است که معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری 35 درصد سوبسید روی این خریدها قائل شده است.

به گفته وی در دوره ششم نمایشگاه 30 میلیارد تومان سوبسید از سوی معاونت علمی روی 110 میلیارد تومان خرید ارائه شده بود.

معاون نوآوری و تجاری سازی فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با اشاره به حمایت های معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از هفتمین نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ایران ساخت گفت: پرداخت بخشی از هزینه خرید مراکز علمی و پژوهشی دولتی بر اساس سطح بندی محصولات از جمله حمایت هاست که سطح اول 40 تا 50 درصد، سطح دوم 25 درصد و سطح سوم 10 درصد طبق میزان داخلی سازی حمایت دریافت می نمایند.

وی ادامه داد: تسهیلات لیزینگ 8 تا 10 درصدی برای خریداران بخش خصوصی از محصولات شرکت های دانش بنیان که توسط خط اعتباری 20 میلیارد تومانی صندوق نوآوری و شکوفایی تامین شده، از دیگر پرداختی های معاونت علمی در این نمایشگاه است.

معاون نوآوری و تجاری سازی فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: برای تشویق شرکت ها برای فروش بدون یارانه، معاونت که به وسیله ارائه تخفیف مناسب به خریدارانی که مشمول حمایت نمی شوند انجام خواهد شد، 15 میلیارد تومان تسهیلات با کارمزد کم در نظر گرفته شده است.

دانشگاه ها می توانند از اوراق خزانه هم بخشی از هزینه خرید های خرید خود را تامین نمایند

صالحی تاکید نمود: نمایندگان 11 کشور برای حضور در این نمایشگاه دعوت شده اند.

به گفته وی همچنین دانشگاه ها و مراکز دولتی می توانند از اوراق خزانه هم بخشی از هزینه خریدهای خود را تامین نمایند که امتیاز خوبی است.

منبع: خبرگزاری فارس

به "دولت برای خرید تجهیزات آزمایشگاهی ساخت داخل یارانه می دهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دولت برای خرید تجهیزات آزمایشگاهی ساخت داخل یارانه می دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید