اعطای تسهیلات 700 میلیارد ریالی به شرکت های فناور و دانش بنیان

به گزارش وبلاگ انجمن ما به نقل از دبیرخانه کارگروه صندوق های پژوهش و فناوری، دکتر محمد سپهر با بیان اینکه صندوق پژوهش و فناوری استان یزد تمامی منابع در اختیار خود را به شرکت های متقاضی ارائه کرده است، اضافه کرد: سال گذشته این صندوق براساس منابع داخلی، خط اعتباری و دیگر سرمایه های در اختیار حدود 700 میلیارد ریال تسهیلات در قالب 475 فقره تسهیلات اعطا کرده است.

اعطای تسهیلات 700 میلیارد ریالی به شرکت های فناور و دانش بنیان

مدیرعامل صندوق پژوهش و فناوری استان یزد خاطرنشان کرد: کمترین میزان اعطا تسهیلات این صندوق مبلغ 4 میلیون تومان و بیشترین آن به مبلغ 2 میلیارد تومان بوده است.

سپهر خاطرنشان کرد: سال گذشته حدود 670 درخواست اعطا تسهیلات به صندوق اعلام شد که حدود 70 درصد متقاضیان پیروز به دریافت تسهیلات شدند.

تسهیلات 700 میلیاردی ریالی صندوق به پروژه های خطرپذیر در سال 98

وی بیان نمود: کمیته سرمایه گذاری خطرپذیر صندوق پژوهش و فناوری استان یزد در سال 98 حدود 30 جلسه برگزار کرد که در این جلسات 33 پروژه مورد بررسی قرار گرفت که در مجموع 7 پروژه تایید و قرارداد سه پروژه به مبلغ 700 میلیارد ریال منعقد شد.

مدیرعامل صندوق پژوهش و فناوری غیردولتی استان یزد گفت: همچنین 4 پروژه دیگر نیز در جهت مذاکره قرار دارند تا با جلب مشارکت صندوق نوآوری و شکوفایی قرارداد این پروژه ها نیز منعقد شود.

وی اضافه کرد: همچنین برنامه داریم در سال 99 و 1400 در حوزه سرمایه گذاری ریسک پذیر نقش پررنگ تری ایفا کنیم.

سپهر اضافه کرد: اولویت صندوق پژوهش و فناوری استان یزد برای اعطای تسهیلات براساس منابع داخلی با شرکت های منطقه به خصوص استان یزد است اما صندوق در حوزه خط اعتباری محدودیتی ندارد و برای کل کشور این خدمات ارائه می شود.

وی با اشاره به راه اندازی دفتر صندوق پژوهش و فناوری استان یزد در پارک علم وفناوری هرمزگان گفت: این صندوق از شرکت های مستقر در پارک علم و فناوری هرمزگان، مراکز رشد قشم و پارک بیوتکنولوژی قشم حمایت می کند.

مدیرعامل صندوق پژوهش و فناوری استان یزد تاکید کرد: 50 فقره تسهیلات خط اعتباری این صندوق به شرکت های متقاضی سراسر کشور اختصاص داده شده است.

ارتباط صندوق پژوهش و فناوری استان یزد با نهادهای تخصصی استان

سپهر گفت: این صندوق ارتباط خوبی با نهادهای تخصصی استان دارد و درحال حاضر حدود 170 شخص حقیقی و حقوقی سهامدار این صندوق هستند.

وی با بیان اینکه 6 دانشگاه استان سهامدار صندوق پژوهش و فناوری یزد هستند، گفت: سازمان نظام مهندسی معدن، سازمان نظام مهندسی کشاورزی، سازمان نظام مهندسی رایانه، سازمان نظام مهندسی ساختمان و شرکت های بزرگ از سهامداران این صندوق بشمار می فرایند.

مدیرعامل صندوق پژوهش و فناوری استان یزد تاکید کرد: درحال حاضر تعدادی از اعضای هیات علمی نیز به عنوان شخص حقیقی سهامدار این صندوق هستند.

سپهر اضافه کرد: این صندوق عاملیت مالی بنیاد ملی نخبگان و پارک علم و فناوری هرمزگان را دارد که منابع این نهادها در اختیار صندوق است و براساس نظر این نهادها منابع از طریق صندوق هزینه می شود. همچنین این صندوق عاملیت برخی منابع پژوهشی شرکت برق منطقه ای استان یزد را نیز برعهده دارد.

وی با بیان اینکه صندوق پژوهش و فناوری استان یزد از سازمان برنامه و بودجه به صورت سالانه کمک فنی و اعتباری دریافت می کند، اضافه کرد: این صندوق ارتباط خوبی با صندوق نوآوری و شکوفایی و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری دارد.

راه اندازی مرکز توسعه فناوری کاشی و سرامیک

مدیرعامل صندوق پژوهش و فناوری استان یزد با اشاره به راه اندازی مرکز توسعه فناوری کاشی و سرامیک در استان یزد گفت: این مرکز با حمایت صندوق پژوهش و فناوری استان یزد راه اندازی شده است که در این مرکز نیازهای صنایع رصد و شناسایی می شود و به فناوران و شرکت های دانش بنیان اعلام می شود.

سپهر گفت: مرکز توسعه فناوری کاشی و سرامیک استان یزد بستر تزریق فناوری به صنعت را نهادینه کرده است.

منبع: خبرگزاری مهر

به "اعطای تسهیلات 700 میلیارد ریالی به شرکت های فناور و دانش بنیان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعطای تسهیلات 700 میلیارد ریالی به شرکت های فناور و دانش بنیان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید