بهره مندی شرکت های دانش بنیان از تسهیلات گمرکی

به گزارش وبلاگ انجمن ما، با رایزنی های معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، تسهیلات گمرکی قابل توجهی به شرکت های دانش بنیان تخصیص یافت.

بهره مندی شرکت های دانش بنیان از تسهیلات گمرکی

به گزارش گروه علم و پیشرفت وبلاگ انجمن ما به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، این نامه حمایتی تنها برای محصولات دانش بنیان صادر می گردد. صدور مجوز برای ورود موقت برای پردازش، حداکثر به اندازه ظرفیت اسمی سالانه شرکت دانش بنیان سازنده یا فراوری نماینده کالا است که به تأیید دبیرخانه کارگروه می رسد.

گاهی اوقات شرکت های دانش بنیان و خلاق برای فراوری محصولات صادراتی خود احتیاجمند واردات بعضی مواد اولیه و محصولات خاصی هستند.

برای نمونه ممکن است یک دستگاه پیشرفته دانش بنیان در داخل کشور، ساخته گردد و شرکت دانش بنیان ابراز کند که این دستگاه در نهایت صادر خواهد شد، اگر این شرکت برای ساخت این دستگاه احتیاجمند واردات یک موتور باشد، این واردات بر اساس بسته حمایتی ورود موقت انجام می گیرد.

شرکت های دانش بنیان و خلاق با دریافت نامه از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری این محصولات و مواد اولیه مورد احتیاج خود بدون پرداخت حقوق گمرکی وارد می نمایند.

البته شرکت های دانش بنیان باید متعهد شوند تا محصول نهایی ساخته شده، حتماً صادر گردد و در داخل کشور استفاده نگردد.

ورود موقت کالا برای پردازش به این معنی است که بابت واردات مواد اولیه و محصولاتی که در محصولات صادراتی استفاده می گردد، حقوق گمرکی دریافت نمی گردد.

شرکت ها و موسسات دانش بنیان می توانند با معرفی دبیرخانه کارگروه ارزیابی و تشخیص صلاحیت شرکت ها و موسسات دانش بنیان، از اجازه ورود موقت مواد اولیه و کالاهای مورد مصرف در فراوری، تکمیل، آماده سازی و بسته بندی کالاهای دانش بنیان صادراتی استفاده نمایند.

کالاهای دانش بنیان صادراتی موردنظر باید در لیست کالاهای دانش بنیان مصوب کارگروه و جزء فعالیت های مورد تأیید شرکت باشد.

علاقه مندان می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به سامانه اینترنتی مرکز شرکت های دانش بنیان مراجعه نمایند.

منبع: خبرگزاری فارس

به "بهره مندی شرکت های دانش بنیان از تسهیلات گمرکی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهره مندی شرکت های دانش بنیان از تسهیلات گمرکی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید