تأثیر طالبان روی پارالمپیک

به گزارش وبلاگ انجمن ما، سخنگوی کمیته بین المللی پارالمپیک از غیبت ورزشکاران کشور افغانستان در بازی های پارالمپیک 2020 توکیو اطلاع داد.

تأثیر طالبان روی پارالمپیک

کریگ اسپنس در این باره گفت: متاسفانه کمیته پارالمپیک افغانستان در بازی های پارالمپیک 2020 توکیو شرکت نخواهد کرد. با توجه به شرایط جاری در این کشور، همه فرودگاه ها بسته هستند و راهی برای سفر اعضای تیم افغانستان به توکیو وجود ندارد.

بسته شدن فرودگاه ها در افغانستان، پس از قدرت گرفتن دوباره طالبان اتفاق افتاده است. این در حالی است که مردم بسیاری در فرودگاه ها هستند تا بتوانند راهی برای خروج از کابل پیدا نمایند.

بعلاوه آرین صدیقی مسئول کاروان پارالمپیک افغانستان هفته قبل در یک پیغام توئیتری گفته بود: برایم مایه افتخار است که از من خواسته شده این مسئولیت را در پارالمپیک 2020 توکیو بر عهده بگیرم. ان شاءالله هرچه در توان دارم، برای این مسئولیت به کار می گیرم.

وی بعلاوه در گفت وگویی که باید سایت رسمی کمیته بین المللی پارالمپیک داشت، اسم نموده بود: این بازی ها برای ورزشکاران ما و جنبش پارالمپیک در افغانستان بسیار مهم است، زیرا این ورزشکاران پارالمپیکی یک الگو هستند. حضور آنها در توکیو باعث می گردد که سایر افراد دارای معلولیت برای مشارکت در ورزش و رهبری جنبش پارالمپیک تشویق و ترغیب شوند. من معتقدم که به وسیله این جنبش و بازی های پارالمپیک می توانیم پیغام همزیستی را بیان و منتقل کنیم تا صلح را حفظ نموده و گرامی بداریم، زیرا درگیری و جنگ و احساسات منفی باعث از بین رفتن بشریت می گردد.

زکیه خدادادی در رشته تکواندو و حسین رسولی در رشته اسکیت، دو ورزشکاری بودند که قصد داشتند در پارالمپیک شرکت نمایند.

افغانستان در دوره قبلی بازی های پارالمپیک در سال 2016 فقط یک نماینده داشت. این کشور در چهار دوره قبلی در این بازی ها شرکت نموده بود.

منبع: فرارو

به "تأثیر طالبان روی پارالمپیک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تأثیر طالبان روی پارالمپیک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید