حمله پهپادی به بیمارستانی در لیبی

به گزارش وبلاگ انجمن ما، روزنامه القدس العربی نوشت پهپاد اماراتی وابسته به نیرو های ژنرال خلیفه حفتر امروز یک بیمارستان صحرایی را در جنوب شهر مصراته در لیبی هدف قرار دادند.

حمله پهپادی به بیمارستانی در لیبی

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ انجمن ما، روزنامه القدس العربی روز دوشنبه نوشت، پهپاد اماراتی وابسته به نیرو های ژنرال خلیفه حفتر امروز یک بیمارستان صحرایی را در جنوب شهر مصراته در لیبی هدف قرار دادند.

این روزنامه که از لندن منتشر می گردد در پایگاه خبری خود با اعلام این خبر به نقل از ارتش لیبی وابسته به دولت وفاق ملی در حساب کاربری موسوم به عملیات آتشفشان خشم در فیس بوک اضافه کرد: این حمله در ادامه اقدامات جنایتکارانه شبه نظامیان حفتر در هدف قرار دادن تیم امدادرسانی و پرنسل پزشکی اجرا شده است.

طبق این گزارش، پهپاد اماراتی یک بیمارستان میدانی در منطقه ابوقرین در 115 کیلومتری جنوب مصراته را هدف قرار داد که خسارت های مادی به بیمارستان و آمبولانس های آن وارد شد.

طی دو روز گذشته، ارتش لیبی وابسته به دولت وفاق ملی چند منطقه را در جنوب شهر سرت از کنترل نیرو های حفتر خارج کرد.

به همین دلیل، نیرو های دولت وفاق لیبی روز گذشته از سرنگونی یک فروند پهپاد اماراتی اطلاع دادند.

ارتش لیبی روز شنبه عملیاتی را برای آزادسازی شهر ها و شهرک های شرق و مرکز لیبی از جمله سرت و الجفره از دست نیرو های خلیفه حفتر شروع نموده است.

شبه نظامیان وابسته به حفتر نیز طی هفته های اخیر با از دست دادن بسیاری از مواضع خود متحمل شکست های سنگینی از ارتش لیبی به خصوص در اطراف فرودگاه طرابلس شدند.

حفتر از 4آوریل 2019 با حمایت بعضی از کشور های غربی و عربی حمله گسترده ای را برای اشغال طرابلس پایتخت شروع کرد که تا به امروز ناکام مانده است.

حملات میدانی در لیبی در حالی ادامه دارد که طی هفته گذشته و هفته جاری به دنبال اوجگیری درگیری ها در لیبی بعضی طرف ها از جمله مصر و عربستان حامیان حفتر بار دیگر برای برقراری توافق صلح و آتش بس در لیبی وارد عمل شدند.

به همین دلیل، عبدالفتاح السیسی رئیس جمهوری مصر روز شنبه 17 خرداد ماه 1399 در ملاقات با ژنرال خلیفه حفتر در قاهره، از ابتکار عمل جدیدی برای برقراری آتش بس در لیبی و انتها دادن به بحران این کشور با عنوان سند قاهره اطلاع داد.

بر اساس آخرین گزارش ها، اکنون امارات متحده عربی، عربستان، مصر، فرانسه و روسیه از ارتش حفتر و دولت شرق لیبی حمایت می نمایند؛ در حالی که ترکیه، قطر، الجزایر، ایتالیا و اتحادیه اروپا حامی دولت فایز السراج هستند که در غرب این کشور مستقر و از سوی سازمان ملل متحد به رسمیت شناخته شده است و آنکارا نیز در هفته های گذشته نیرو هایی را نیز با خارج کردن از ادلب در سوریه و ارایه آموزش های لازم نظامی در خاک ترکیه به لیبی گسیل داشته است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "حمله پهپادی به بیمارستانی در لیبی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حمله پهپادی به بیمارستانی در لیبی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید