سندروم هاوانا مقامات سفارت آمریکا در کلمبیا را بی نصیب نگذاشت

به گزارش وبلاگ انجمن ما به نقل از سی ان ان، طبق گفته یک مقام آمریکایی و یک منبع مطلع از این مسئله، علائم مطابق با سندروم هاوانا در بیش از دوازده نفر از کارکان سفارت آمریکا و اعضای خانواده آنها در کلمبیا در هفته های اخیر گزارش شده است.

سندروم هاوانا مقامات سفارت آمریکا در کلمبیا را بی نصیب نگذاشت

طبق اعلام منابع مذکور، بعضی از مقاماتی که علائم این به اصطلاح بیماری در آنها مشاهده شده است، مجبور شده اند به خاطر درمان از این کشور خارج شوند. به گفته یکی از منابع، بعضی از افرادی که تحت تاثیر این سندروم قرار گرفته اند، قبلا هم موارد این بیماری مرموز را هنگامی که در کشورهای دیگر مشغول به کار بوده اند، گزارش داده اند.

پیشتر هم پلیس برلین اعلام نموده بود که از ماه آگوست در حال تحقیق درباره آنچه که ادعا می گردد حمله با سلاح صوتی به کارکنان سفارت آمریکا بوده است، می باشد.

سخنگوی سفارت آمریکا در برلین از اظهارنظر در خصوص هرگونه حادثه خاصی خودداری کرد، اما گفت که تحقیقات ایالات متحده در خصوص پرونده های مرتبط با این مسئله در سراسر دنیا ادامه دارد.

جو بایدن رئیس جمهور آمریکا هم اخیرا اظهار داشت طرحی را امضا نموده است که به کارکنان دیپلماتیک این کشور که به اصطلاح از سندروم هاوانا آسیب دیده اند، خسارت پرداخت گردد.

رسانه های آمریکایی در ماه آگوست با استناد به نامه ای که آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا به کارکنان وزارت امور خارجه ارسال کرد، گزارش داده بودند که وزارت خارجه این کشور هنوز نمی تواند دلایل و دلیل ایجاد سندروم هاوانا را تعیین کند.

علائم سندروم هاوانا که مجموعه ای اسرارآمیز از بیماری ها شامل میگرن، تهوع، نقص حافظه و سرگیجه است، در میان دیپلمات های آمریکایی و افسران سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا موسوم به سیا هر روز بیش از پیش گزارش می گردد.

پیشتر ویلیام برنز رئیس سیا در ماه جولای گفته بود که حدود 100 افسر این سازمان و اعضای خانواده شان در میان 200 مقام آمریکایی و خویشاوندان مبتلا به سندروم هاوانا هستند.

سندروم مذکور اولین بار به وسیله مقامات سفارت آمریکا در کوبا در سال 2016 گزارش شد.

سال گذشته، یک هیئت آموزشگاه ملی علوم آمریکا دریافت که محتمل ترین نظریه این است که انرژی فرکانس رادیویی راهنمایی شده و پالسی باعث ایجاد این سندروم می گردد.

منبع: خبرگزاری مهر

به "سندروم هاوانا مقامات سفارت آمریکا در کلمبیا را بی نصیب نگذاشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سندروم هاوانا مقامات سفارت آمریکا در کلمبیا را بی نصیب نگذاشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید