ناگفته های جالب بازیگر نقش شهید آلبوغبیش از سکانس لحظه شهادت، خوش رزم: بهترین نقش آفرینی کارنامه هنری ام در میان خاکستر بود

به گزارش وبلاگ انجمن ما، ارسطو خوش رزم بازیگر سریال در میان خاکستر به بیان جزئیات جالبی از ایفای نقش در این سریال پرداخت.

ناگفته های جالب بازیگر نقش شهید آلبوغبیش از سکانس لحظه شهادت، خوش رزم: بهترین نقش آفرینی کارنامه هنری ام در میان خاکستر بود

به گزارش خبرنگار حوزه رادیو و تلویزیون گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری وبلاگ انجمن ما، ارسطو خوش رزم بازی بازیگری است که ایفای نقش در سریال های متعددی همچون یک مشت پر عقاب، جاده چالوس، دیوار شیشه ای، خانواده دکتر ماهان و شاید برای شما هم اتفاق بیفتد را در کارنامه بازیگری خود دارد و کم و بیش همه نقش های او در این سریال ها هم منفی بوده است.

از این منظر، ایفای نقش در سریال در میان خاکستر و در قالب شخصیت شهید مهدی آلبوغبیش نقطه عطفی در پرونده هنری این بازیگر به شمار می رود. خوش رزم می گوید که بازی در نقش شهید آلبوغبیش یک چالش بزرگ برایش بوده است. او در عین حال تاکید دارد سریال در میان خاکستر بهترین کاری است که در آن حضور داشته و به همین دلیل، چند سال منتظر پخش آن بوده است.

خوش رزم در ادامه تصریح می کند که بازی در قالب کاراکتر شهید آلبوغبیش هم بهترین نقش آفرینی اش تا به امروز بوده است. این بازیگر نقشش در سریال در میان خاکستر را علاوه بر جذاب بودن، سخت و کمی ترسناک نیز عنوان می کند، چرا که اعتقاد دارد وقتی نقش یک شهید را بازی می کنی بار سنگین مسئولیت بر دوشت است.

در میان خاکستر این شب ها که همزمان با آغاز سال نو هم شده هر شب ساعت 20 روی آنتن شبکه آی فیلم می رود. به این بهانه، گفتگویی با ارسطو خوش رزم، بازیگر نقش شهید مهدی آلبوغبیش در این اثر نمایشی داشته ایم که در ادامه پیش روی شماست.

وبلاگ انجمن ما: از بازی تان در سریال در میان خاکستر و نقش شهید آلبوغبیش بگویید؟

خوش رزم: اولین بار بود که در تلویزیون نقش مثبت بازی می کردم. همیشه نقش منفی داشته ام. آقای امیریزدانی تماس گرفتند و پیشنهاد نقش را دادند. خیلی استقبال کردم، چرا که بازی در این نقش برایم چالش بزرگی بود. قرار بود نقش شهیدی را بازی کنم و طبیعتا باید با وجوه شخصیتی او آشنا می شدم و از سوی دیگر، باید با لهجه جنوبی صحبت می کردم. از این چالش استقبال کردم. عوامل سریال هم که همه از بچه های مجرب و کاربلد بودند بسیار به من کمک کردند. این شب ها نتیجه را که می بینم و از بازخوردهایی که می گیرم فکر می کنم زحمات مان جواب داده است.

وبلاگ انجمن ما: پیش از بازی در سریال، چقدر از شهید آلبوغبیش شناخت داشتید؟

خوش رزم: شناخت چندانی نداشتم. فیلمنامه که به دستم رسید آنقدر جذاب بود که یک شبه تمامش کردم. آقای امیریزدانی هم درباره شخصیت شهید آلبوغبیش توضیح دادند. در مدتی هم که در جنوب بودیم، تعدادی از دوستان، آشنایان و برادرزاده های شهید سر صحنه آمدند و صحبت هایی داشتیم و آنها هم کمک زیادی کردند تا شناخت بیشتری از شهید به دست بیاورم.

وبلاگ انجمن ما: شما پیش از سریال در میان خاکستر، بیشتر در قالب شخصیت های منفی جلوی دوربین رفته بودید. بازی در یک نقش مثبت و در قالب شهید آلبوغبیش چه جایگاهی در کارنامه هنری تان دارد؟

خوش رزم: فکر می کنم سریال در میان خاکستر بهترین اثری است که در آن حضور داشته ام و از نقش خودم هم بسیار راضی هستم. معمولا دوست ندارم به تماشای کارهای خودم بنشینم اما چند سال منتظر پخش این سریال بودم، چرا که همه مرا در قالب نقش های منفی دیده بودند و نقشم در این سریال متفاوت به نظر می رسید. از سوی دیگر، بازی در نقش شهید آلبوغبیش برای خودم به عنوان یک بازیگر خیلی ارزشمند بود. سریال در شرایط سختی ساخته شد و هم من و هم سایر عوامل زحمات زیادی کشیدیم. از این منظر، نقش شهید آلبوغبیش در سریال در میان خاکستر بهترین نقش آفرینی کارنامه هنری ام تا به امروز بوده است.

وبلاگ انجمن ما: چقدر تلاش کردید تا نقش شهید آلبوغبیش را به دور از هرگونه شعارزدگی و به شکل واقعی بازی کنید؟

خوش رزم: بخش عمده این موضوع به فیلمنامه سریال باز می گشت که آقای امیریزدانی به شکل خوب و روان به نگارش درآورده بودند. در فیلمنامه به جزئیات و وجوه شخصیت شهید به خوبی پرداخته شده بود. از دیگر سو، جنس فیلمنامه هم شعاری نبود. همه چیز واقعی بود. من در سریال در میان خاکستر بازی نمی کردم، بلکه به شکل واقعی زندگی می کردم. پشت صحنه سکانس پایانی سریال و لحظه شهادت مهدی آلبوغبیش موجود است که من در آن سکانس به پهنای صورت اشک می ریختم و واقعا احساس می کردم خودم به شهادت رسیده ام. اینقدر به این کاراکتر نزدیک بودم و همذات پنداری می کردم.

وبلاگ انجمن ما: بازی در نقش یک شهید که شخصیت واقعی است و بسکمک همچنان او را به یاد دارند برای شما به عنوان بازیگر چه جذابیت ها و چالش هایی داشت؟

خوش رزم: از این بابت، هم سخت بود و هم کمی ترسناک. باید وارد حیطه ای می شدی که برای غالب مردم مقدس است. وقتی نقش شخصیتی را بازی می کنی که مابه ازای بیرونی داشته است باید تلاش کنی تا نقش را به خوبی در بیاوری. چنین نقشی به خصوص برای نزدیکان و اقوام شهید که با او از نزدیک آشنا بوده اند باید باورپذیر باشد. ضمن این که، وقتی نقش شهیدی را بازی می کنی یک بار سنگین مسئولیت بر دوشت است و دلت می خواهد لااقل جلوی خود شهید سربلند باشی.

وبلاگ انجمن ما: در سریال لهجه جنوبی دارید. چگونه به این گویش رسیدید؟

خوش رزم: در سال 86 تئاتری را با لهجه جنوبی بازی کرده بودم. خودم به خطه جنوب علاقه دارم و به این منطقه زیاد سفر کرده ام. آوای مردمش را دوست دارم و به گوشم آشناست. با این حال، در طول تصویربرداری هم تعدادی از بازیگران که اصالتا جنوبی بودند، در ادای درست کلمات و به خصوص عربی صحبت کردن خیلی به من کمک کردند.

وبلاگ انجمن ما: نظرتان درباره پخش این سریال از شبکه آی فیلم چیست؟

خوش رزم: فکر می کنم این سه سال وقفه به نوعی به سریال لطمه زده است اما این که از آی فیلم پخش می شود جای خوشحالی دارد. آی فیلم شبکه پرمخاطبی است. مجموعه های نوستالژیک را پخش می کند که بسکمک از این آثار از سریال های امروزی جذاب تر هستند و مردم هم استقبال می کنند. من خودم وقتی در منزل هستم بیشتر شبکه آی فیلم را می بینم. آی فیلم از پربیننده ترین شبکه های تلویزیون است. در خانه ماندن مردم به علت شیوع بیماری کرونا هم می تواند مزید علت باشد تا سریال در میان خاکستر بیشتر دیده شود.

وبلاگ انجمن ما: در مدتی که از پخش سریال می گذرد آیا با واکنش ها و بازخوردهایی از سوی مخاطبان روبرو بوده اید؟

خوش رزم: بازخوردهای خوبی گرفته ام و همین به من انرژی داده است.

وبلاگ انجمن ما: شما علاوه بر بازیگری، مستندساز هم هستید و تجربه دستکمک کارگردانی را نیز دارید. کدام یک برایتان در اولویت قرار گرفته است؟

خوش رزم: اولویت اولم بازیگری است و به این هنر علاقه دارم. اگر کارهایی مثل دستکمک هم کرده ام از سر اجبار و برای گذران زندگی بوده است. خودم را بازیگر می دانم و به کار دیگری هم فکر نمی کنم.

انتهای پیام/4139/

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا

به "ناگفته های جالب بازیگر نقش شهید آلبوغبیش از سکانس لحظه شهادت، خوش رزم: بهترین نقش آفرینی کارنامه هنری ام در میان خاکستر بود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ناگفته های جالب بازیگر نقش شهید آلبوغبیش از سکانس لحظه شهادت، خوش رزم: بهترین نقش آفرینی کارنامه هنری ام در میان خاکستر بود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید