گزارشی از تب دانگی در هرمزگان نداشتیم، پشه آئدس در بندرعباس و بندرلنگه مشاهده شد

به گزارش وبلاگ انجمن ما، خبرنگاران/هرمزگان رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با بیان اینکه خوشبختانه تا به حال گزارشی از تب دانگی که مهمترین بیماری منتقله به وسیله این پشه است نداشتیم، اظهار کرد: علائم بیماری کووید ممکن است با آنفلوآنزا سرماخوردگی و بیماری تب دانگی اشتباه گردد.

گزارشی از تب دانگی در هرمزگان نداشتیم، پشه آئدس در بندرعباس و بندرلنگه مشاهده شد

دکتر حسین فرشیدی صبح امروز (اول دی ماه) در جمع وبلاگ انجمن ما، افزود: یکی از مهمترین راهکارها در کنترل و مهار بیماری های ناقله به وسیله پشه آئدس بهسازی محیط است که تا به امروز در مورد بهسازی محیط اقدامات خوبی اجرا شده است و همچنان ادامه دارد.

وی با بیان اینکه در محل هایی که شناسایی شده بود به وسیله همکاران بهداشت محیط به صورت مداوم رصد انجام می گردد، اظهار کرد: این رصد تنها در سطح شهر بندرعباس نبوده و تمام شهرستان های استان خصوصاً شهرستان هایی که در ساحل قرار دارند مورد رصد همکاران بهداشت محیط می باشند که تا به امروز به جز در بندرعباس و بندرلنگه گزارشی از نقطه دیگری در استان در مورد مشاهده این پشه داده نشده است.

این مقام مسئول با بیان اینکه خوشبختانه تا به حال گزارشی از تب دانگی که مهمترین بیماری منتقله به وسیله این پشه است نداشتیم، اظهار کرد: علائم بیماری کووید ممکن است با آنفلوآنزا سرماخوردگی و بیماری تب دانگی اشتباه گردد.

فرشیدی افزود: تب به عنوان مهمترین عامل و مشترک بین این بیماری هاست اگر بیماران دچار تبی بودند که علت آن معین نبود، توصیه می گردد که حتما به یکی از مراکز سرپایی، مراکز 16 ساعته ،مراکز درمانی سطح شهر و یا پزشکان عفونی و داخلی مراجعه نمایند.

وی مطرح نمود: با توجه به مناسب بودن آب و هوا در این فصل ممکن است به علت باز بودن پنجره ها پس وارد منازل سود، ضروری است بهسازی محیط، نصب توری در پنجره ها و پاکسازی تمامی محل هایی که آب راکد در آن جمع شده و جلوگیری از جمع شدن آب راکد نقش مهمی در کنترل و مهار این پشه خواهد داشت، مد نظر قرار گیرد.

فرشیدی در خاتمه اعلام کرد: آب راکد زیر گلدانی ها، استخرها، لاستیک های بلا استفاده، قایق های بلااستفاده، ظرف های جمع آوری آب کولر و هر محلی که آب راکد در آن جمع گردد را محل مناسبی برای تخم ریزی و پرورش پشه خواهد بود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "گزارشی از تب دانگی در هرمزگان نداشتیم، پشه آئدس در بندرعباس و بندرلنگه مشاهده شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گزارشی از تب دانگی در هرمزگان نداشتیم، پشه آئدس در بندرعباس و بندرلنگه مشاهده شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید