برداشت از صندوق توسعه ملی برای تامین بودجه نشان از اوضاع بحرانی اقتصادی دارد

به گزارش وبلاگ انجمن ما، جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی زابل در نامه ای به نماینده زاهدان در مجلس نوشت: برداشت از صندوق توسعه ملی برای تامین بودجه بی سابقه بوده و نشان از اوضاع بحرانی اقتصادی دارد.

برداشت از صندوق توسعه ملی برای تامین بودجه نشان از اوضاع بحرانی اقتصادی دارد

به گزارش خبرنگار دانشگاه وبلاگ انجمن ما، جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی زابل در نامه ای به نماینده زاهدان در مجلس شورای اسلامی به بیان ایراداتی از لایحه بودجه 99 پرداخت و نوشت: برداشت از صندوق توسعه ملی برای تامین بودجه که تا به حال بی سابقه بوده، نشان دهنده اوضاع بحرانی اقتصادی است که در این اوضاع دولت به جای برنامه داشتن جهت اصلاح قوانین پایه اقتصادیاتی معافیت های غیرمعمولی لحاظ کرد.

متن کامل نامه به شرح زیر است:

جناب آقای دکتر حسینعلی شهریاری، نماینده محترم زاهدان در مجلس شورای اسلامی

سلام علیکم

با توجه به طرح لایحه پیشنهادی دولت در خصوص بودجه سال 1399 در فضای رسانه ای و شکل گیری بحث های دانشگاهی و نخبگانی پیرامون آن به عنوان نماینده جنبش دانشجویی برخی از ایرادات اساسی وارد به این لایحه را در ادامه به شما انتقال خواهم داد تا با حسن توجه جناب تان از تحمیل هزینه های جبران ناپذیر به بدنه نظام اسلامی که در صورت تصویب این لایحه بدیهی به نظر می رسد، جلوگیری گردد.

با توجه به مطالعات اجرا شده در کار گروه مربوطه در تشکل جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی زابل، ایراداتی وجود دارد که به بیان چند مورد از آن ها اکتفا می کنیم.

1. برداشت از صندوق توسعه ملی برای تامین بودجه که تا به حال بی سابقه بوده و این نشان دهنده اوضاع بحرانی اقتصادی هست که در این اوضاع دولت به جای برنامه داشتن جهت اصلاح قوانین پایه اقتصادیاتی معافیت های غیرمعمولی لحاظ کرده (برای مثال معافیت هنرمندان، عدم افزایش اقتصادیات دخانیات و عدم داشتن سازوکار مناسبی جهت مبارزه با فرار های اقتصادیاتی، عدم حذف یارانه دهک های پردرآمد، دم کاهش ریخت و پاش های دولتی و عدم شناسایی فعالیت های موازی و زائد و ...) که همه نشان دهنده نبود عزم جدی برای مبارزه با این اوضاع می باشد.

2. در نظر دریافت ارز 4200 به کالا های اساسی در حالی که در صورت ایجاد تورم و کاهش ارزش پول ملی تقریبا افزایش قیمت تمامی کالا ها به همراه هم بوده و این افزایش به یک تناسب صورت می گیرد و تعلق دریافت ارز 4200 باعث ایجاد فساد، قاچاق و رانت می گردد.

3. صد هزار میلیارد کسری بودجه وجود دارد که هیچ سازوکاری برای تامین آن وجود ندارد که احتمالا افزایش قیمت حامل های انرژی یکی از منابع تامین کننده آن باشد.

وجود چنین مواردی در این لایحه گویای لزوم بازنگری به کلیات و جزئیات آن را بیش از پیش نمایان می کند.

در سرانجام توجه شما را به پرونده علمی تهیه شده پیرامون بودجه 99 که توسط کارگروه مذکور تهیه شده جلب می کنم که به همراه این نامه پیوست می گردد.

امید است که مواضع محکم جنابعالی در این زمینه منشأ خیر و امیدوارکننده جنبش دانشجویی و تمام دلسوزان نظام اسلامی باشد و قطعا نوع دفاع شما از حقوق عامه مورد قضاوت مردم دیارتان خواهد بود.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "برداشت از صندوق توسعه ملی برای تامین بودجه نشان از اوضاع بحرانی اقتصادی دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برداشت از صندوق توسعه ملی برای تامین بودجه نشان از اوضاع بحرانی اقتصادی دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید