خبرنگاران راهکارهای عملی دانشگاه تهران برای مقابله با کرونا

به گزارش وبلاگ انجمن ما، تهران- خبرنگاران- معاون پژوهشی دانشگاه تهران گفت: این دانشگاه با در اختیار قرار دادن همه ظرفیت های پژوهشی و آزمایشگاهی خود به متخصصان دانشگاهی، راهکارهای مؤثر و عملی برای مبارزه با کرونا ارائه و به اجرا گذاشته است.

خبرنگاران راهکارهای عملی دانشگاه تهران برای مقابله با کرونا

محمد رحیمیان روز چهارشنبه در گفت و گویی که پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه تهران منتشر نموده است، اقدامات تفصیلی این دانشگاه برای مبارزه با ویروس کرونا را تشریح کرد.

رحیمیان اضافه نمود: ساخت سیستم یاری تنفس مصنوعی ارزان قیمت و آزادسازی طراحی آن برای فراوری در کشور، سامانه غربالگری صوتی برای بیمار کرونا مبتنی بر الگوی سرفه افراد، توسعه سامانه پیگیری شرایط بیماران کووید 19 در منزل و طراحی زیرساخت ملی یکپارچه پردازش و تشخیص از مهم ترین اقدامات دانشگاه تهران برای مقابله با کرونا است.

وی گفت: کارگروه های علمی تخصصی، تشخیص و مقابله با ویروس کووید 19 با روینمودهای بیوفیزیکی، حسگرها و کیت های تشخیص، ارائه روش های درمان و فراوری واکسن، سیستم های هوشمند و آنالیز داده و کارگروه مشورتی امور اجتماعی در دوران کووید 19، تشکیل خوشه مشورتی اقتصاد کلان در دوران کرونا برای آنالیز و ارائه راه حل در مورد جوانب مختلف این بحران با مشارکت استادان و صاحب نظران دو دانشگاه تهران و علوم پزشکی تهران از دیگر اقدامات صورت گرفته است.

معاون پژوهشی دانشگاه تهران با بیان اینکه نشست های تخصصی کارگروه اجتماعی برای راه حلهای مقابله با کرونا تشکیل می گردد، اضافه نمود: این نشست ها با هدف آنالیز پیامدهای اجتماعی شیوع و آنالیز کرونا در ایران و راه کارهای مقابله با آن با متخصصان حوزه های مربوط برگزار می گردد.

رحیمیان ادامه داد: آنالیز پیامدهای روانی، اجتماعی، مالی و… کرونا و ارائه راه حلهای پیشنهادی حل این پیامدها، آنالیز ابعاد مالی بحران شیوع ویروس کرونا و آثار ناشی از آن بر اقتصاد ایران، ارائه راه حلهای پیشنهادی مقابله با آن و راه حلهای مدیریت بحران و جلوگیری از پایداری آثار آن در کشور در ابعاد مالی، اجتماعی، علمی و فنی از دیگر محورهای این نشست ها است.

وی اضافه نمود: پیشنهاد طرح جامع داده کاوی هوشمند برای تاب آوری در شرایط بحرانی بیماری کووید 19، توسط کارگروه سیستم های هوشمند و آنالیز داده شده است و هدف از تشکیل این کارگروه ملی به کارگیری داده کاوی هوشمند دانشگاه تهران برای مدیریت بحران کرونا، عبور از آن، مدیریت بازگشت بحران و بازسازی های کشور پس از کرونا است.

معاون پژوهشی دانشگاه تهران ادامه داد: پیشنهاد طرح جامع سامانه ملی رادیولوژی از راه دور کرونا توسط دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر پردیس دانشکده های فنی نیز ارائه شده است. هدف این طرح دریافت تصاویر پزشکی دیجیتال از بیماران توسط دستگاه های پزشکی مستقر در تمامی مراکز درمانی، آمبولانس ها و بیمارستان های صحرایی و ارائه گزارش تخصصی آنها به پزشکان معالج است که این طرح از دیگر اقدامات دانشگاه تهران محسوب می گردد.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران راهکارهای عملی دانشگاه تهران برای مقابله با کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران راهکارهای عملی دانشگاه تهران برای مقابله با کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید