بستری شدن 309 بیمار نو در فارس، مرگ از کرونا همچنان 2 رقمی است

به گزارش وبلاگ انجمن ما، خبرنگاران/فارس مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز با یادآوری اینکه فرایند آماری بیماری کرونا کاهشی شده است، از بستری شدن 309 بیمار نو مثبت یا دارای علائم مشکوک به کرونا در بیمارستانهای فارس خبر داد.

بستری شدن 309 بیمار نو در فارس، مرگ از کرونا همچنان 2 رقمی است

سید روح الله حسینی دوشنبه 22 شهریور در اعلام آخرین آمارهای مربوط به شیوع کروناویروس در استان فارس، به وبلاگ انجمن ما گفت: هم اکنون 3012 بیمار مثبت و مشکوک دارای علامت در بیمارستان های استان فارس بستری هستند که از این تعداد، 312 بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی در بخش های ICU، مراقبت های ویژه درمانی دریافت می کنند.

او با اشاره به اقدامات تیم های مدافع سلامت استان برای تسریع در فرایند شناسایی بیماران افزود: از ابتدای شیوع این بیماری تا به امروز، در مجموع بیش از یک میلیون و 464 هزار و 396 مورد تست تشخیصی شامل تست مولکولی یا PCR و تست سریع در فارس انجام و به شناسایی 427 هزار و 536 بیمار مثبت منتهی شده است.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز ضمن ابراز تاسف از جان باختن 16 هم استانی دیگر در اثر ابتلا به این بیماری طی روز گذشته، مجموع جانباختگان ناشی از کووید 19 از ابتدای شیوع بیماری تا امروز، بیست و دوم شهریور را 6448 نفر اعلام و افزود که 376 هزار و 572 بیمار شناسایی شده طی این مدت در فارس بهبود یافته اند.

تزریق بیش از 2 میلیون و 306 هزار واکسن کرونا در فارس

او با بیان اینکه تا کنون، یک میلیون و 603 هزار و 36 دوز نوبت اول و 703 هزار و 335 دوز نوبت دوم واکسن علیه کروناویروس در مراکز واکسیناسیون به مردم استان فارس تزریق شده است، افزود: همچنین با 122 هزار و 100 دوز واکسن تزریق شده طی روز گذشته، مجموع تعداد دوز تزریق شده واکسن کرونا تا کنون در فارس به دو میلیون و 306 هزار و 371 دوز رسید.

حسینی با اشاره به فرایند نزولی آمار جانباختگان کرونا ویروس در استان فارس و بهبود نسبی شرایط این بیماری در موج پنجم، توجه به دو نکته را حایز اهمیت دانست و یادآور شد: برای پیشگیری از اوج گیری مجدد این اپیدمی باید از ساده انگاری پرهیز شود و رعایت شیوه نامه های بهداشتی و پیشگیرانه را با جدیت دنبال کنیم.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز اظهار داشت که مشارکت در امر واکسیناسیون علیه کووید 19 و تشویق شهفرایندان به تزریق به موقع واکسن، گام دوم برای پیشگیری از اوج گیری مجدد همه گیری کروناویروس محسوب می شود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "بستری شدن 309 بیمار نو در فارس، مرگ از کرونا همچنان 2 رقمی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بستری شدن 309 بیمار نو در فارس، مرگ از کرونا همچنان 2 رقمی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید