تصویر روز ناسا از 4 سحابی معروف

به گزارش وبلاگ انجمن ما، تصویر روز ناسا به 4 سحابی زیبا و معروف عقاب، امگا، تریفید و مرداب تعلق گرفته است.

تصویر روز ناسا از 4 سحابی معروف

به گزارش خبرنگار گروه علم و پیشرفت وبلاگ انجمن ما، تصویر روز ناسا به 4 سحابی زیبا و معروف عقاب، امگا، تریفید و مرداب تعلق گرفته است. سحابی به ابر عظیمی از غبار، گاز و پلناما در فضاهای میان ستاره ای گفته می گردد که محل پیدایش و زادگاه ستارگان هستند.

این چهار سحابی به خاطر زیبایی نفس گیرشان شناخته می شوند؛ در دهه 1950، تیمی از اخترشناسان میزان گیری های فاصله ای را با بعضی از ستاره های این سحابی ها انجام دادند و توانستند وجود بازوی کمان را استنباط نمایند. تحقیق آنها بعضی از اولین شواهد از ساختار مارپیچی کهکشان ما را ارائه کرد.

بازوی کمان یا بازوی کمان-شاه تخته یک بازو در کهکشان راه شیری است.

سحابی عقاب یک خوشه ستاره ای باز جوان در صورت فلکی مار است که به وسیله ژان فیلیپ دو شوزو در 6-1745 کشف شد. نام آن از شکل مانند عقاب این سحابی گرفته شده است.

سحابی اومگا، یا با نام های شناخته شده دیگرش سحابی قو یا سحابی نعل اسبی بین 5000 الی 6000 سال نوری دور از زمین است و دهانه آن حدود 15 سال نوری قطر دارد.

سحابی تریفید، سه تکه یا M20 که در صورت فلکی قوس واقع شده است، بصورت ساختار سه قسمتی دیده می گردد که به وسیله خطوط گرد و غبار احاطه شده است. درخشش و رنگ این سحابی را تشعشعات هیدروژن یونیزه شده صورتی و غبار آبی رنگ ستاره های جوان و گرم تشکیل داده است.

سحابی مرداب، سحابی ای باشکوه و سرشار از گاز داغ و زادگاه ستارگان جوان، با گستردگی 100 سال نوری که 5 هزار سال نوری با زمین فاصله دارد، به قدری بزرگ و درخشان است که بدون تلسکوپ نیز در سمت صورت فلکی کمان دیده می گردد.

منبع: خبرگزاری فارس

به "تصویر روز ناسا از 4 سحابی معروف" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تصویر روز ناسا از 4 سحابی معروف"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید