ثبت نام آزمون TOEFL از 22 دی آغاز می گردد

به گزارش وبلاگ انجمن ما، سازمان سنجش آموزش کشور هزینه جدید آزمون زبان انگلیسی تافل (TOEFL) و زمان ثبت نام در این آزمون را اظهار داشت.

ثبت نام آزمون TOEFL از 22 دی آغاز می گردد

به گزارش خبرنگار سازمان سنجش و آموزش کشور اعلام نمود با هماهنگی به عمل آمده با مراجع ذی ربط، امکان ثبت نام مرحله جدید آزمون TOEFL به مبلغ 27 میلیون و 800 هزار ریال (معادل 2 میلیون و 780 هزار تومان)فراهم شده است.

آدینه، زمان برگزاری آزمون استخدامی ویژه پزشکان متخصص

داوطلبان می توانند از ساعت 10 صبح روز یکشنبه 22 دی به سایت ets.sanjesh.org مراجعه نموده و فرم ثبت نام را تکمیل (اعلام تاریخ آزمون و مرکز درخواستی و سایر اطلاعات لازم) نمایند، ثبت نام در آزمون توسط نماینده سازمان سنجش انجام خواهد شد.

داوطلبان این آزمون در صورت داشتن هرگونه سوال می توانند به وسیله سامانه پاسخگویی اینترنتی با کارشناسان سازمان سنجش مطرح نمایند.

یکی از معروف ترین آزمون های زبان انگلیسی که نام آن تقریبا برای همگان آشناست، آزمون تافل (TEST OF ENGLISH AS A FOREING LANGUAGE) است. آزمون تافل توسط سرویس سنجش تحصیلی (ETS) دانشگاه پرینستون برگزار می گردد. نمره کسب شده در این آزمون توسط متقاضی به مدت دو سال معتبر است و متقاضی پس از دو سال باید دوباره در آزمون شرکت کند. شرکت در آزمون تافل برای افرادی ضروری است که قصد تحصیل در خارج از کشور و دانشگاهی که زبان تحصیل آن انگلیسی است.

البته بعضی از دانشگاه ها در سایر کشور ها متقاضیان را بدون داشتن مدرک زبان پذیرش می نمایند، اما در خود کشور و قبل از آغاز دوره تحصیلی، دانشجو را ملزم به شرکت در کالج های زبان انگلیسی می نمایند. آزمون تافل به سه صورت ارائه و برگزار می گردد. آزمون تافل CBT: Computer- based Test - (تافل کامپیوتری) که در ایران برگزار نمی گردد.

آزمون تافل PBT: Paper-based Test - (تافل کتبی / کاغذی) که سالی شش بار در کشور های مختلف برگزار می گردد.

آزمون تافل iBT: Internet-based Test - (تافل اینترنتی) شیوه رایج آزمون تافل به حساب می آید و سالی 30 تا 40 بار در کشور های مختلف از جمله ایران برگزار می گردد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "ثبت نام آزمون TOEFL از 22 دی آغاز می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ثبت نام آزمون TOEFL از 22 دی آغاز می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید