حمایت از پیشران ها، نقطه عطف طرح ملی توسعه مشاغل خانگی

به گزارش وبلاگ انجمن ما، خبرنگاران/اردبیل رئیس جهاد دانشگاهی استان اردبیل گفت: در طرح توسعه ملی مشاغل خانگی اقدامات مهمی برای شناسایی، توانمندسازی، آموزش و اتصال متقاضیان به بازار کار در استان اجرا شده که امیدواریم با تداوم آن ها شاهد کارآفرینی مناسبی در این عرصه باشیم.

حمایت از پیشران ها، نقطه عطف طرح ملی توسعه مشاغل خانگی

مهران اوچی اردبیلی یکشنبه 16 شهریورماه در ملاقات با مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان اردبیل اظهار کرد: در این طرح بیش از 3 هزار و 200 نفر از استان اردبیل ثبت نام نموده بودند که بعد از غربالگری 2 هزار و 900 نفر ثبت نهایی شدند.

وی حمایت از پیشران ها را نقطه عطف طرح ملی توسعه مشاغل خانگی اسم و توضیح داد: این طرح بر خلاف طرح های اشتغالزایی گذشته که با اعطای تسهیلات بی برنامه، فرد بیکار را به فرد بیکار بدهکار تبدیل می کرد سعی دارد با حمایت از پیشران ها زمینه اشتغال متقاضیان و عایدی پایدار خانواده ها را فراهم کند.

رئیس جهاد دانشگاهی استان اردبیل بر بهره گیری از ظرفیت خیرین اشتغال برای کارآفرینی در جامعه تأکید و اعلام نمود: تمام فعالیت های آموزشی جهاد دانشگاهی برای یاری به کاهش نرخ بیکاری جامعه به سمت آموزش های مهارتی سوق پیدا نموده است.

اوچی اردبیلی از در حال اتمام بودن مراحل راه اندازی خط فراوری نشاسته صنعتی جهاد دانشگاهی در استان اطلاع داد و گفت: جهاد دانشگاهی به اسم یک نهاد عمومی غیردولتی تمام کوشش خود را برای توسعه استان و برطرف نیازهای آن به کار گرفته است.

وی با ارائه گزارشی از فرایند اجرای طرح های ملی توسعه مشاغل خانگی و سرباز ماهر در استان ادامه داد: جهاد دانشگاهی مثل سال های گذشته سعی دارد با اجرای بهینه این طرح ها، به حُسن اعتماد مسئولان استان برترین پاسخ را ارائه کند.

اوچی اردبیلی در انتها از آمادگی جهاد دانشگاهی برای همکاری با اداره کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان در راستای ایجاد کسب و کارهای نو و توانمندسازی نیروی انسانی استان اطلاع داد.

به گزارش وبلاگ انجمن ما، در این ملاقات مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان اردبیل، ضمن ابراز رضایت مندی از فرایند اجرای طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در استان گفت: جهاد دانشگاهی با سبقه و تجارب ارزنده خود، اهتمام ویژه ای در اجرای این طرح داشته و با استعدادسنجی 900 نفر از متقاضیان و ارائه آموزش و مشاوره های عمومی، تخصصی و مهارتی، زمینه اتصال به کار عده زیادی از آنان را در فاز دوم فراهم نموده است در حالی که این اتصال در فاز سوم طرح قرار گرفته است.

بهروز رحیم زاده اضافه نمود: از سال گذشته که اجرای این طرح به کارفرمایی اداره کل کار در استان شروع شده است شاهد کوشش همه جانبه جهاد دانشگاهی به اسم مجری طرح هستیم که این کوشش صادقانه ستودنی است و به یقین نتایج خوبی در عرصه کارآفرینی استان رقم خواهد زد.

وی با بیان اینکه تمام فعالیت های مالی باید دارای ارزش اضافه نموده باشد، اضافه نمود: بایستی با فاصله گرفتن از روزمرگی و جهت مساعدت به مردم برای داشتن کسب و کار مناسب و رفاه اجتماعی به سراغ آن ها برویم و منتظر مراجعه آنان به ادارات نباشیم.

مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان اردبیل به آمادگی این اداره کل برای همکاری با جهاد دانشگاهی اشاره و توضیح داد: جهاد دانشگاهی ظرفیتی است که می تواند در کنار این اداره کل باشد و دست ما را در پیشبرد اهداف توسعه ای و اشتغال زایی بگیرد.

رحیم زاده به استفاده بهینه از منابع برای ایجاد اشتغال و توسعه فعالیت های مالی استان و تعامل و همکاری بین نهادها تأکید و اعلام نمود: با اینکه منابع اختصاصی برای این امور محدود است اما با مدیریت مناسب می توان برترین نتایج را با آن رقم زد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "حمایت از پیشران ها، نقطه عطف طرح ملی توسعه مشاغل خانگی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حمایت از پیشران ها، نقطه عطف طرح ملی توسعه مشاغل خانگی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید