خبرنگاران بیش از 15 هزار دوز واکسن جدید کرونا وارد استان کرمانشاه شد

به گزارش وبلاگ انجمن ما، کرمانشاه- خبرنگاران- معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از وارد شدن 15 هزار و 480 دوز واکسن جدید کرونا به استان اطلاع داد و گفت: در این دوره واکسیناسیون، اولویت تزریق با کادر بهداشت و درمان، سالمندان و جانبازان بالای 50 درصد است که با دقت و صحت برای گروه های هدف انجام می گردد.

خبرنگاران بیش از 15 هزار دوز واکسن جدید کرونا وارد استان کرمانشاه شد

به گزارش وبلاگ انجمن ما؛ دکتر ابراهیم صبور روز دوشنبه در نشست ستاد مدیریت کرونا دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با دستور کار اصلی پوشش واکسیناسیون اضافه نمود: این واکسن تنها برای گروه های هدف براساس ابلاغ وزارت بهداشت تزریق می گردد و با برنامه ریزی اجرا شده کل واکسن های دریافتی تا خاتمه روز چهارشنبه این هفته تزریق خواهد شد.

وی گفت: تقسیم بندی توزیع سهمیه واکسن شهرستانها نیز اجرا شده و برای 14 شهرستان استان از فردا سه شنبه 31 فروردین واکسن کرونا ارسال می گردد و تزریق واکسن به پرسنل بیمارستان ها را نیز از فردا شروع می کنیم.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه پیشتر از ورود بیش از 10 هزار دُز واکسن در پنج مرحله به استان خبر داده بود و گفت: این میزان واکسن به کادر درمان، پاکبانان، سالمندان در معرض آسیب و جانبازان تزریق شده است.

وی با بیان اینکه محموله اخیر وارد شده ساخت کشورهای هند و چین است، اضافه نمود: تا به امروز در مجموع بیش از 10 هزار دوز واکسن کرونا وارد استان شده است.

دکتر صبور ادامه داد: طبق برنامه ریزی های اجرا شده واکسن کرونا در استان تا خاتمه سال جاری به همه افراد واجد شرایط نظیر پرسنل و کادر درمان، سالمندان، افراد در معرض آسیب و سایر اقشار تزریق می گردد.

به هیچ فردی خارج از روال واکسن کرونا نمی زنیم

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه نیز در این نشست با اعلام اینکه به هیچ فردی خارج از روال واکسن کرونا نمی زنیم، گفت: به زودی براساس برنامه ابلاغی از وزارت بهداشت، واکسیناسیون کارکنان بهداشتی و درمانی و بیماران خاص و سخت درمان استان انجام می گردد.

دکتر محمودرضا مرادی اضافه نمود: لیست تمام کارکنان بهداشتی و درمانی که باید واکسیناسیون برای آنها انجام گردد توسط معاونت ها و سازمان های مرتبط تعیین شده است.

وی گفت: برنامه واکسیناسیون در استان با دقت و سرعت و در قالب شیوه نامه وزارت بهداشت و برنامه ریزی هیات رییسه دانشگاه انجام می گردد.

مرادی در ادامه گفت: به منظور پوشش سریع، برنامه شیفت بندی تیم های واکسیناسیون در 2 شیفت صبح و عصر برای همه بیمارستان های استان انجام می گردد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه همچنین گفت: بیماران خاص و سخت درمان نیز به وسیله ثبت نام در سامانه ای که توسط دانشگاه به زودی اعلام می گردد، با برنامه ریزی برای عدم ازدحام، واکسن خود را دریافت خواهند کرد.

845کرونایی در کرمانشاه بستری هستند

براساس اعلام رییس کمیته اطلاع رسانی ستاد مدیریت کرونا دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه هم اکنون 845 بیمار مربوط به کرونا در مراکز درمانی استان بستری هستند.

مهدی محمدی اضافه نمود: در شبانه روز گذشته 105 مورد بیمار مثبت بستری و 345 بیمار مثبت سرپایی در استان شناسایی شدند و پنج نفر فوت کردند و در مجموع تعداد جان باختگان دراستان به هزار و 604 نفر رسیده است.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران بیش از 15 هزار دوز واکسن جدید کرونا وارد استان کرمانشاه شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران بیش از 15 هزار دوز واکسن جدید کرونا وارد استان کرمانشاه شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید