خبرنگاران حذف واژه سفیدکننده از محصولات شرکت های آرایشی بین المللی

به گزارش وبلاگ انجمن ما، تهران - خبرنگاران - شرکت فرانسوی لورئال در پی تداوم اعتراض های جهانی ضدنژادپرستی باصدور بیانیه ای گفت که واژگانی چون سفیدکننده را از روی محصولات خود حذف می نماید.

خبرنگاران حذف واژه سفیدکننده از محصولات شرکت های آرایشی بین المللی

به گزارش نشریه گاردین، این شرکت آرایشی در بیانیه خود آورد: گروه لورئال تصمیم به حذف لغات سفید/سفیدکننده و روشن/روشن کننده از همه محصولات پوستی شب خود گرفته است.

روز پنجشنبه نیز شعبه شرکت عظیم یونیلیور در هند و بنگلادش از تغییر نام کرم روشن کننده پوست خود به دلیل مشابه اطلاع داد.

شرکت انگلیسی - هلندی یونیلیور که در سال گذشته 500 میلیون دلار از فروش محصولات خود در هند درآمد کسب کرد، اظهار داشت که واژه سفیدکننده را از نام این شرکت حذف می نماید.

درپی اعتراض های ضدنژادپرستی در سراسر دنیا پس از قتل جورج فلوید شهروند سیاهپوست آمریکایی به دست پلیس سفیدپوست آمریکا، چند شرکت ازجمله لورئال به دلیل فراوری محصولات سفیدکننده پوست مورد انتقاد قرار گرفته اند.

شرکت آمریکایی جانسون اند جانسون نیز هفته گذشته اظهار داشت فروش بعضی محصولات روشن کننده را متوقف می نماید.

همچنین چندین شرکت آمریکایی از تغییر لوکوی خود اطلاع داده اند، همچون شرکت مارس که می گوید میخواهد برند آنکل بنس خود که از کاریکاتور یک آمریکایی آفریقایی الاصل به عنوان لوگو استفاده می نماید، اصلاح کند.

جنبش دنیای ضدنژادپرستی که درپی قتل فلوید به راه افتاد، الهام بخش عظیمترین اعتراض های ضدنژادپرستی در سراسر دنیا بوده و مباحث مربوط به میراث استعماری و تجارت برده را زنده نموده است.

معترضان آمریکایی به نابرابری نژادی و خشونت پلیس آمریکا اعتراض دارند. اعتراض هایی مشابهی نیز در کشورهای دیگر از جمله انگلیس و فرانسه به راه افتاده است.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران حذف واژه سفیدکننده از محصولات شرکت های آرایشی بین المللی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران حذف واژه سفیدکننده از محصولات شرکت های آرایشی بین المللی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید