رتبه سوم اهدای خون کشور به بانوان گلستانی رسید، مشارکت 6.8 درصدی

به گزارش وبلاگ انجمن ما، مدیرکل انتقال خون گلستان گفت: بانوان استان رتبه سوم اهدای خون در کشور را به دست آوردند.

رتبه سوم اهدای خون کشور به بانوان گلستانی رسید، مشارکت 6.8 درصدی

سیدصادق بنی عقیل مدیرکل انتقال خون گلستان در مصاحبه با خبرنگارگروه استان های وبلاگ انجمن ما از گرگان ،گفت: سال گذشته 45 هزار و 489 نفر برای اهدای خون به مراکز انتقال خون استان مراجعه کردند که از این آمار بیش از 5 هزار نفر خانم بودند.

او اضافه کرد: طی 7 ماه گذشته 30 هزار و 544 واحد خونگیری در سطح استان صورت گرفته که 2 هزار و 74 مورد مربوط به بانوان و 28 هزار و 460 مورد مربوط به آقایان بوده است.

بنی عقیل ادامه داد: به طور میانه 6.8 درصد مراجعه کنندگان اهدای خون در گلستان را بانوان تشکیل می دهندکه بالاتر از میانگین کشوری است و به طور میانگین 70 درصد مراجعه کنندگان خانم واجد شرایط اهدای خون هستند.

او گفت: از جمله عواملی که باعث می گردد 30 درصد از بانوان در زمان مراجعه به سازمان انتقال خون معاف از اهدای خون شوند می توان به زایمان، جراحی، کم خونی، مصرف دارویی خاص و بیماری اشاره نمود.

بنی عقیل ادامه داد: آمار معافیت از اهدای خون در بین مراجعه کنندگان آقا به 15 درصد می رسد.

مدیرکل انتقال خون گلستان گفت: سال گذشته بانوان گلستان در ارزیابی شاخص مشارکت اهدای خون رتبه 6 کشوری و سال جاری رتبه 3 کشوری را به دست آوردند.

بنی عقیل اضافه کرد: متاسفانه ذهنیتی بین بعضی خانم های جامعه جا افتاده است که با اهدای خون دچار کم خونی می شوند در صورتی که اینگونه نیست و اهدای خون مخصوصا در خانم های یائسه از تجمع آهن در بدن آن ها جلوگیری می نماید.

ق

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "رتبه سوم اهدای خون کشور به بانوان گلستانی رسید، مشارکت 6.8 درصدی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رتبه سوم اهدای خون کشور به بانوان گلستانی رسید، مشارکت 6.8 درصدی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید