سازمان های بین المللی نسبت به شرایط بعد از کرونا هشیار باشند

به گزارش وبلاگ انجمن ما، دبیر کل اتاق بازرگانی بین المللی (ICC)، دبیرکل کمیته ایرانی ICC و تعدادی دیگر از کشورهای عضو از آسیا، آفریقا و اروپا، پیرو تشریح اقدامات گسترده اتاق بازرگانی بین المللی با همکاری سازمان بهداشت جهانی (WHO) در راستای کاهش آثار مخرب همه گیری ویروس کرونا بر فعالیت های تجاری و مالی کشورهای عضو و همچنین ضرورت گسترش همکاری بین اعضا و توجه بیشتر به آثار و پیامدهای فعلی و آینده این همه گیری، نشستی در قالب ویدئو کنفرانس برگزار کردند.

سازمان های بین المللی نسبت به شرایط بعد از کرونا هشیار باشند

در این نشست تصویری، جان دنتون، دبیر کل اتاق بازرگانی بین المللی گزارشی از آخرین فعالیت ها و اقدامات صورت گرفته ارائه داد. وی از مکاتبات صورت گرفته با سازمان بهداشت جهانی و گروه 20 برای تسهیل جابجایی مربوط به کالا و خدمات و همچنین برقراری یک سیستم نظارتی و نظرسنجی اطلاع داد و همکاری با مؤسسات اقتصادی بین المللی نظیر بانک جهانی و صندوق بین المللی پول را برای توجه به کشورهای آسیب دیده از این بیماری همه گیر به ویژه در خصوص مسئله پرداخت بدهی های این کشورها، ضروری دانست.

محمد خزاعی، دبیرکل کمیته ایرانی ICC ضمن تأکید بر اهمیت اقدامات و نقش ICC در برخورد با این مشکل جهانی به مکاتبات صورت گرفته توسط غلامحسین شافعی، رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران و سایر اتاق های کشور با اتاق بازرگانی بین المللی اشاره نمود.

او همچنین گزارشی از آخرین شرایط گسترش این ویروس در ایران و اقدامات صورت گرفته و در دست انجام از سوی دولت، کادر پزشکی و سایر دستگاه ها و نهادهای مربوطه و توضیحاتی پیرامون کمپین نفس که توسط فعالان اقتصادی ایجاد شده است، ارائه کرد.

خزاعی با توجه به مسائل ناشی از تحریم های ظالمانه آمریکا علیه ایران، در راستا تهیه و بهره برداری از امکانات مختلف پزشکی در مبارزه با کرونا بر حضور فزاینده ICC در برطرف این مسائل و همکاری بین اعضا و تأمین نیازهای بهداشتی و پزشکی برای مقابله با این بیماری همه گیر تأکید کرد.

دبیرکل کمیته ایرانی ICC در این گفت وگو به شرایط اقتصادی و اجتماعی جهان بعد از کرونا اشاره و از دبیرکل ICC خواست که در مذاکره با سازمان های بین المللی اقتصادی از جمله بانک جهانی و صندوق بین المللی پول به این موضوع بپردازد.

به اعتقاد وی باید برنامه هایی برای اعطای تسهیلات اقتصادی به کشورها در شرایط کنونی و دوران بعد از آن طراحی گردد و نسبت به آثار این بیماری بر تعهدات خصوصی در معاهدات بین المللی و نیز ابعاد حقوقی آن توجه لازم صورت گیرد. تأمین منابع و نیز برنامه ها برای دوران پسا-کرونا در سطح ملی، منطقه ای و بین المللی موضوع دیگری بود که مورد تأکید دبیرکل کمیته ایرانی ICC نهاده شد.

در ادامه جان دنتون توجه به این پیشنهادها را ضروری دانست و از طرح آن با وزرای اقتصاد و تجارت کشورهای عضو آنها به ویژه در اجلاس بهاره مؤسسات برتون وودز و همچنین گروه 20 استقبال کرد.

منبع: اتاق بازرگانی ایران

به "سازمان های بین المللی نسبت به شرایط بعد از کرونا هشیار باشند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سازمان های بین المللی نسبت به شرایط بعد از کرونا هشیار باشند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید