صف آرایی سناتورهای آمریکایی مقابل ترامپ

به گزارش وبلاگ انجمن ما، گروهی از سناتورهای عضو هر دو حزب دموکرات و جمهوری خواه آمریکا به دنبال جلوگیری از اجرای تصمیم دونالد ترامپ برای خارج کردن نظامیان این کشور از آلمان هستند.

صف آرایی سناتورهای آمریکایی مقابل ترامپ

به گزارش نشریه هاندلزبلات آلمان، اعضای دموکرات و جمهوری خواه مجلس سنای آمریکا که مسئولیت تصویب بودجه دفاعی دولت این کشور را به عهده دارند وزیر دفاع را برای ارائه توضیحات به کنگره فرامی خوانند.

براین اساس سناتورهای پیشرو از هر دو حزب می خواهند مانع از اجرایی شدن تصمیم ترامپ برای خارج کردن نظامیان آمریکایی از آلمان شوند.

دفتر سناتور جمهوری خواه میت رومنی گفت که این گروه از نمایندگان سنا پیش از تصویب بودجه دفاعی، ردیف های مربوط به آن را مورد بازنگری قرار می دهند.

طبق این گزارش بودجه مربوط به خارج کردن نظامیان از آلمان تنها در صورتی تصویب خواهد شد که وزیر دفاع با ارائه گزارش مستدل در کنگره، استدلال کند که این اقدام در راستای منافع ملی بوده و امنیت شرکای اروپایی آمریکا در پیمان ناتو را به خطر نمی اندازد.

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا به ارتش کشورش دستور داده است که 9500 نظامی خود را از خاک آلمان بیرون ببرد. اکنون 34 هزار و 500 نظامی آمریکایی در آلمان حضور دارند که در پی اجرای دستور ترامپ، شمار این نیروها به 25 هزار نفر کاهش می یابد.

به گفته منابع آگاه مارک مایلی رییس ستاد مشترک ارتش چندین ماه روی این طرح کار کرده و این اقدام، ارتباطی به تنش میان ترامپ و آنگلا مرکل صدراعظم آلمان ندارد.

در پی اعلام این تصمیم آنگلا مرکل صدراعظم آلمان برنامه ترامپ را برای میزبانی نشست سران گروه هفت در ماه جاری میلادی (ژوئن) ناکام گذاشت.

یک مقام دیگر آمریکایی گفته است که برخی نیروهایی که از آلمان خارج می شود به آمریکا باز خواهند گشت و برخی دیگر نیز به لهستان و سایر کشورهای متحد واشنگتن انتقال می یابند.

این در حالی است که تصمیم ترامپ علاوه بر آلمان، مخالفانی جدی در داخل آمریکا و در بین همپیمانان این کشور در پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) دارد.،ایرنا

منبع: ایران آنلاین

به "صف آرایی سناتورهای آمریکایی مقابل ترامپ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صف آرایی سناتورهای آمریکایی مقابل ترامپ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید