اندازه ترددهای مرزی به قبل از کرونا بازگشت

به گزارش وبلاگ انجمن ما، مدیرکل ترانزیت و حمل ونقل بین المللی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای از بازگشت ترددهای مرزی ایران به قبل از شیوع کرونا اطلاع داد و گفت: به وزارت بهداشت درخواست داده ایم با توجه به شرایط مرزهای کشور، رانندگان ترانزیتی و بین المللی را در اولویت واکسیناسیون قرار دهند.

اندازه ترددهای مرزی به قبل از کرونا بازگشت

با شروع همه گیری کرونا بسیاری از کشورها مرزهای خود را به روی کامیون های تزانزیتی بستند و تا مدت ها شرایط ترددها با اعمال محدودیت های شدید انجام می شد. البته بعضی کشورها سیسات های سخت گیرانه تری اعمال کردند؛ از آن جمله کشور ترکمنستان که همچنان امکان ورود و تردد ناوگان ایرانی به درون مرزهای خود را نمی دهد.

در این رابطه جواد هدایتی، مدیرکل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در خبرگزاری ایسنا توضیح داد: پس از بازگشایی مرزها از سال گذشته تا به امروز فرایند مناسبی در زمینه افزایش ترددهای مرزی و ترانزیت داشته ایم و به طور میانه ماهانه حدود 15 درصد به ترددهای مرزی کشور اضافه نموده شده است. این شرایط در امسال هم ادامه پیدا نموده و مناسبات تجاری با کشورهای همسایه افزایش یافته است.

او با بیان اینکه اندازه ترددهای مرزی ایران در مرزهای 24 گانه به شرایط قبل از کرونا برگشته است، اضافه نمود: البته در این میان همچنان مشکلاتی در زمینه ترددهای مرزی و ترانزیت با ترکمنستان و کشورهای آسیای میانه داریم و محدودیت هایی در این رابطه از سوی این کشور وضع شده و همچنان باقی است. مقامات ترکمنستان همچنان امکان ورود و تردد ناوگان ایرانی به درون مرزهای خود را نمی دهد اما با وجود این مسئله همه ترددهای مرزی و ترانزیتی در مرزهای مختلف کشور به شرایط خوب قبل از شیوع ویروس کرونا بازگشته است.

مدیرکل ترانزیت و حمل و نقل بین المللی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در پاسخ به سوالی درباره اینکه ایا برای واکسیناسیون رانندگان ترانزیتی و بین المللی اقداماتی در سازمان راهداری صورت گرفته است یا خیر؟ ادامه داد: در این مورد با مسئولان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مکاتباتی انجام داده ایم تا رانندگان ترانزیتی و بین المللی را در اولویت واکسیناسیون قرار دهند و بتوانیم آن ها را واکسینه کنیم.

هدایتی با بیان اینکه در حال حاضر حدود 150 هزار نفر راننده ترانزیتی و بین المللی در کشور فعال هستند، گفت: با ستاد ملی مقابله با کرونا مذاکره نموده ایم چرا که بسیاری از کشورهای دنیا رانندگان ترانزیتی و بین المللی خود را در اولویت واکسیناسیون قرار داده اند و حتی بعضی از دستگاه ها و سازمان های بین المللی و توصیه های فراوانی در این زمینه انجام داده اند و امیدواریم این درخواست ما اجابت گردد و بتوانیم رانندگانی از این دست را واکسینه کنیم.

منبع: اتاق بازرگانی ایران

به "اندازه ترددهای مرزی به قبل از کرونا بازگشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اندازه ترددهای مرزی به قبل از کرونا بازگشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید