پیش بینی میشود در ماه خرداد واکسن ایرانی به فراوری برسد

به گزارش وبلاگ انجمن ما، خبرگزاری خبرنگاران- معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی گفت: بین رتبه تولیدات دانشی کشور و بخش اختراعات در کشور شکافی است که در شأن کشور ما نیست.

پیش بینی میشود در ماه خرداد واکسن ایرانی به فراوری برسد

به گزارش خبرگزاری وبلاگ انجمن ما، دکتر فرید نجفی در حاشیه رونمایی از محصولات شرکت های دانش بنیان 7 دانشگاه علوم پزشکی کشو ر در روز جشن پژوهش گفت: اگر نگاهی به رتبه بندی های جهانی داشته باشیم صندلی فراوریات پژوهشی و دانشی کشور ما در بعضی رشته ها در صندلی چهاردهم و پانزدهم جهان هستیم و بسیار بالاتر از کشور هایی که صاحب سبک و نام هستند که این امر افتخاری برای کشور ماست، اما در نگاهی به رتبه ایران در بحث ابداعات و اختراعات رتبه ایران رتبه ای در خور شأن نام کشور ما نیست.

وی با بیان اینکه در شرایط بسیار حساس دست و پنجه نرم کردن با بیماری کرونا و تحریم های ظالمانه بر علیه کشور قرار داریم گفت: بهمین علت است که امروز و سال جاری در هفته پژوهش و در روز پژوهش بجای پرداختن به پژوهش، (بحث فناوری) را در این روز پررنگ تر می بینیم، زیرا با زحمات محققان در سال های اخیر کوشش های زیادی صورت گرفت تاگ فراوریات دانشی ما افزایش یابد.

آقای دکتر نجفی ادامه داد: در سال های اخیر کوشش های چشمگیری شده، در زیرشاخه های ابداعات آنجایی که به سرمایه های انسانی توجه دارد رتبه های خوبی داریم، اما وقتی به روابط تجاری و بازرگانی می رسیم رتبه ها پایین می آید از این رو راه پرتلاطم و پر چالشی داریم.

وی درباره فراوری واکسن داخلی نیز گفت: در بحث فراوری واکسن داخلی 4 شرکت قدم های خوبی در این زمینه برداشته اند و یکی از این شرکت ها مجوز کمیته اخلاق را گرفته است که وارد مرحله بالینی شوند، ورود به این مرحله یعنی باید منتظر نتایج مرحله بالینی باشیم که پیش بینی می گردد در ماه خرداد واکسن ایرانی به فراوری برسد.

معاون تحقیقات وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی گفت: برای نخستین بار در تاریخ ایران است که برای بیماری واکسن ساخته می گردد که پا به پای جهان حرکت می نماید شاید تفاوت ما با جهان در حد 3 تا 4 ماه باشد باید منتظر دیگر شرکت های داخلی هم باشیم علاوه بر فراوری واکسن داخلی کرونا، وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی به دنبال واردات واکسن با تأکید بر ایمنی بالای آن است

منبع: خبرگزاری آریا

به "پیش بینی میشود در ماه خرداد واکسن ایرانی به فراوری برسد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیش بینی میشود در ماه خرداد واکسن ایرانی به فراوری برسد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید