کرونا به سرویس های VOD یاری کرد

به گزارش وبلاگ انجمن ما، رییس انجمن صنفی VOD معتقد است که شیوع کرونا باعث رشد کاربران فعال در VOD و همچنین کاهش هزینه تبلغ شده لذا کاربران جدیدی به این سوریس ها اضافه شده اند.

کرونا به سرویس های VOD یاری کرد

به گزارش گروه فرهنگی وبلاگ انجمن ما، رئیس انجمن صنفی VOD در برنامه سینما معیار رادیو تبادل نظر عنوان نمود: بعد از شیوع کرونا سرویس های VOD رشد خیلی خوبی داشتند. این رشد در چند سطح رخ داد. یکی اینکه شاخصه های کاربران فعال را بیشتر کردند. کاربرانی بودند که به فرض اگر در ماه سه فیلم نگاه می کردند اکنون 15 فیلم نگاه می نمایند. در واقع تعداد کاربران فعال رشد نموده است.

وی ادامه داد: از طرفی دیگر به خاطر اینکه مردم ارتباط مستقیمی با گوشی های خود داشتند، هزینه تبلیغات به شدت کم شد لذا کاربر جدید نیز اضافه شده است.

صراف عنوان نمود: بنا بر این شیوع بیماری کرونا فرصتی را به وجود آورد که مردم در خانه ها باشند و این خانه بودن مصرف کاربران را در فضای VOD به شدت افزایش داد. این اتفاق در ایران هم افتاد و ما در سرویس های VOD ایرانی بین دو تا پنج برابر افزایش کاربر و ترافیک داشتیم. الان نزدیک چهار میلیون یا بیشتر به کاربر فعال در حوزه VOD رسیده ایم. کرونا با همه مصائبی که برای جهان داشته به سرویس های VOD خیلی یاری نموده است.

او در رادیو تبادل نظر درباره کاربر فعال، گفت: در سرویس های VOD قبل از کرونا به کاربری گفته می شد که در ماه و در سرویس حداقل سه فیلم ببیند. امروز که این رخ داده در سرویس های مختلف مبتنی بر روینمودهایشان از 8 فیلم تا 25 فیلم افزایش پیدا نموده است. به همین جهت مصرف ترافیک نیز در ایران افزایش داشته و همه سرویس دهندگان اینترنت در کشور تقریبا به نهایت حد خود رسیده اند.

رئیس انجمن صنفی VOD گفت: البته این ترافیک فقط مختص VOD نیست. اینستاگرام و سرویس های خارجی نیز به همین میزان افزایش پیدا کردند، ولی اثرش را روی VOD گذاشته است.

صراف درباره اکران اولین فیلم سینمایی به صورت آنلاین نیز توضیح داد: در ایران حدود 300 سالن سینما داریم، ولی در جهان فقط یک شرکت آمریکایی 8 هزار سالن دارد. در ترکیه تقریبا نزدیک به هزار و چند سالن وجود دارد. اما کرونا باعث شد همه این سالن ها تعطیل شوند و همه جهان به این فکر بیفتند که وارد پخش آنلاین شوند. البته اتفاق جدیدی نبود و قبلا هم نت فیلیکس فیلم هایی را که می ساختند اکران می کرد.

او معتقد است: وقتی درباره مفهوم سینمای آنلاین حرف می زنیم یک پروژه ملی است دلیلش هم این است که اگر من به عنوان یک سرویس فیلمی را اکرانِ آنلاین کنم هر اتفاقی که برای آن فیلم بیفتد مسئولیتش با من است. ما از طرف انجمن VOD طرحی را به آقای انتظامی دادیم که این کار قابل انجام است، ولی شرایطی لازم دارد یعنی این کار به یک ستاد واکنش سریع لازم دارد به طوری که یک نماینده از قوه قضاییه، وزارت ارتباطات، وزارت ارشاد و صنوف سینمایی در آن ستاد باشند تا وقتی اکران آغاز می گردد هماهنگی های لازم صورت گرفته باشد یا اگر سایتی این فیلم را استفاده کرد ظرف کمتر از نیم ساعت فیلتر گردد.

صراف تاکید نمود: وقتی درباره مفهوم سینمای آنلاین حرف می زنیم یک موضوع تجاری نیست که من به عنوان سرویس دهنده انجامش دهم. احتیاج به یکسری هماهنگی دارد، چون سرمایه های فرهنگی کشور است و ریسک بالایی هم دارد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "کرونا به سرویس های VOD یاری کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کرونا به سرویس های VOD یاری کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید