کنسول ایکس باکس وان دیگر فراوری نخواهد شد

به گزارش وبلاگ انجمن ما، دیگر زمان خداحافظی با کنسول ایکس باکس وان فرا رسیده است. مایکروسافت فراوری تمامی کنسول های ایکس باکس وان را متوقف کرد. مایکروسافت در ابتدا قصد داشت فراوری ایکس باکس وان ایکس و ایکس باکس وان اس را در آستانه عرضه دو کنسول نسل نهمی ایکس باکس سری ایکس و سری اس متوقف کند اما در نهایت تصمیم گرفت تا فراوری ایکس باکس وان اس را تا انتها سال 2020 بدون سروصدا متوقف کند و خرده فروشان را مجبور به فروش به جای مانده سهام خود سازد.

کنسول ایکس باکس وان دیگر فراوری نخواهد شد

سیندی واکر (Cindy Walker)، مدیر ارشد بازاریابی فراوری کنسول ایکس باکس، در بیانیه ای به سایت The Verge بیان نموده است: تمرکز روی فراوری کنسول های ایکس باکس سری ایکس/ اس است. ما فراوریات تمامی کنسول های ایکس باکس وان را در خاتمه سال 2020 متوقف کردیم.

این خبر در حالی به وسیله مایکروسافت تأیید شده است که به تازگی سایت بلومبرگ گزارشی را منتشر نموده که در آن اعلام شده شرکت سونی همچنان میخواهد فراوری کنسول پلی استیشن 4 را در سال 2022 ادامه دهد و حدود یک میلیون کنسول در این سال فراوری کند. در گزارش بلومبرگ اشاره شده بود که علی رغم اینکه برنامه سونی هم ابتدا اینگونه بوده که فراوری کنسول را در خاتمه سال 2021 متوقف کند، اما به خاطر شرایط خاص بازار برای تأمین موجودی کنسول های تازه، فراوری پلی استیشن 4 را همچنان ادامه دهد.

البته تفاوت تصمیم دو شرکت چندان هم عجیب نیست و دلایلی کاملا منطقی دارد. از طرفی کنسول ایکس باکس وان در نسل هشتم نتوانست موفقیت بسیاری را رقم بزند و تقریبا با اختلافی بیش از دو برابر نسبت به پلی استیشن 4 کمتر فروخته است. در نتیجه، تقاضا برای آن کمتر وجود دارد و به همین دلیل مایکروسافت راحت تر می تواند فراوری آن را متوقف کند. از طرف دیگر، پلی استیشن 4 اگرچه اکنون نسبت به گذشته تقاضای کمتری را به خود اختصاص داده اما همچنان بخشی از بازار خواستار آن هستند و بازی هایی مثل هورایزن: فوربیدن وست، گرن توریسمو 7 و گاد آو وار رگناروک تا خاتمه 2022 برای آن عرضه خواهند شد.

علاوه بر این موضوع، مایکروسافت توانسته کنسولی مقرون به صرفه قیمت و نسل بعدی همانند ایکس باکس سری اس را با قیمت 300 دلار به بازار ارائه کند و همین موضوع می تواند علت محکم دیگری برای بی میلی مایکروسافت به ادامه فراوری ایکس باکس وان باشد. برخلاف کنسول های پلی استیشن 5 و ایکس باکس سری ایکس، به نظر می رسد که مایکروسافت توانسته فراوری ایکس باکس سری اس را هم رده یا حتی بالاتر از تقاضای آن نگه دارد. در حال حاضر، می توان کنسول ایکس باکس سری ایکس را در فروشگاه های رسمی آمازون در انگلستان یا Best Buy در آمریکا با قیمت اصلی خودش خریداری کرد. این در شرایطی است که چنین چیزی برای پلی استیشن 5 یا حتی ایکس باکس سری ایکس ممکن نیست و موجودی آن ها بلافاصله به اتمام می رسد.

فیل اسپنسر، رییس ایکس باکس، در گذشته در رابطه با همین موضوع بیان نموده بود: ما در واقع می توانیم در فضای قالب تراشه های خود تعداد بیشتری از تراشه های کنسول ایکس باکس سری اس را نسبت به سری ایکس بسازیم. این تصمیم در کنار توقف فراوری ایکس باکس وان اس به خاطر فراوری کنسول های نسل بعدی، اصلی ترین علتی است که به خاطر آن می بینید که موجود ایکس باکس سری اس در بازار ثابت است.

منبع: The Verge

منبع: دیجیکالا مگ

به "کنسول ایکس باکس وان دیگر فراوری نخواهد شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کنسول ایکس باکس وان دیگر فراوری نخواهد شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید