استقبال نخست وزیر ژاپن از توافق جنجالی زیردریایی هسته ای

به گزارش وبلاگ انجمن ما، در جلسه روز آدینه رهبران چهار کشور بزرگ موسوم به کواد، نخست وزیر ژاپن از توافق اخیر استرالیا با آمریکا برای دسترسی به زیردریایی هسته ای استقبال کرد.

استقبال نخست وزیر ژاپن از توافق جنجالی زیردریایی هسته ای

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ انجمن ما به نقل از رویترز، یوشیهیده سوگا، نخست وزیر ژاپن پس از جلسه روز آدینه کواد در واشنگتن گفت که رهبران ژاپن، آمریکا، هند و استرالیا بر سر همکاری در موضوعاتی مانند واکسن کرونا، انرژی پاک و همکاری های فضایی توافق کردند.

این چهار کشور متحد همکاری در قالب کوآد را در سال 2007 شروع کردند. با این حال، رهبران این کشورها تا کنون قادر به برگزاری حضوری آن نبوده اند.

یک منبع دولت ژاپن اظهار داشت که سوگا در این جلسه از ایجاد توافق سه جانبه هفته گذشته بر سر زیردریایی های هسته ای استقبال کرد.

کوآد در پی رویکردی متحد در قبال چالش های مشترک در منطقه اقیانوس های هند و آرام است.

جو بایدن رئیس جمهور آمریکا گفت این چهار کشور دموکراسی هایی بزرگ با سابقه همکاری طولانی هستند. او اضافه نمود آنها می دانند که چطور کارها را به پایان برسانند، و از پس چالش ها بر آیند.

با اینحال رهبران این چهار کشور تاکید نموده اند که این اتحاد از نوع نظامی نیست. با این وجود، آنها تشدید تنش ها بین چین و همسایگانش را هم مد نظر دارند. آنها بر سر راه های مقابله با تهاجم های دریایی پکن بحث و گفتگو کردند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "استقبال نخست وزیر ژاپن از توافق جنجالی زیردریایی هسته ای" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استقبال نخست وزیر ژاپن از توافق جنجالی زیردریایی هسته ای"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید