بازگشایی مدارس در مهرماه 1400 قطعی است؟

به گزارش وبلاگ انجمن ما، تهران (پانا) - وزیر آموزش و پرورش تاکید نمود تصمیم کلی ما بر بازگشایی مدارس است، اما کرونا شرایط پیش بینی نشده ای دارد. امیدوارم این جهت فعلی بیماری مهار بیشتری گردد و کنترل دولت بر بیماری بیشتر گردد.

بازگشایی مدارس در مهرماه 1400 قطعی است؟

محسن حاجی میرزایی در حاشیه جلسه هیات دولت امروز درباره بازگشایی مدارس از مهر ماه اظهار کرد: ما عملیات آغاز سال تحصیلی جدید را آغاز کردیم و ساماندهی نیروی انسانی صورت گرفته است. کادر آموزشی برای تمام شهرستان ها، مناطق و استان ها پیش بینی شده است.

وی اضافه نمود: کمبودهای نیروی انسانی مورد احتیاج مشخص و راه های تامین آن هم پیش بینی شده است. افرادی که باید دوره ببینند، تحت آموزش های لازم قرار گرفتند. از 3 روز قبل سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی دانش آموزان بدو ورود ابتدایی که بیش از یک و نیم میلیون نفر هستند را آغاز کردیم؛ در این سنجش بینایی، شنوایی، اختلالات یادگیری، سلامت دهان، دندان و پوست و مو آن ها مورد معاینه و آنالیز قرار گرفته است.

حاجی میرزایی افزود در طرح سنجش آن هایی که به معاینات پزشکی احتیاج دارند به مراکز بهداشتی و درمانی معرفی خواهند شد. افرادی که ضروری است مشاوره ای دریافت نمایند یا در مدارس خاصی ثبت نام نمایند این کار برای آن ها انجام می گردد.

وزیر آموزش و پرورش گفت: همه کوشش ما این است که آغاز سال تحصیلی آینده مدارس به صورت حضوری باشد. به این علت است که امروز جهان به این نتیجه رسیده که دور بودن دانش آموزان از مدرسه با انواع و اقسام پیامدهای روانی، اجتماعی، آموزشی و عاطفی همراه است، به همین دلیل همه کوشش ما این است که آغاز سال تحصیلی به صورت حضوری باشد.

حاجی میرزایی اشاره نمود: البته این اقدام پیش احتیاجهایی دارد که از جمله آن واکسیناسیون معلمان است. بر اساس مذاکره ای که ما با وزارت بهداشت و ستاد مقابله با کرونا داشته ایم، امیدواریم این کار در مردادماه انجام گردد و با آغاز سال تحصیلی و بعد از 17 ماه دوری دانش آموزان از مدرسه مجددا حضور گرم دانش آموزان در مدرسه را داشته باشیم.

وی در خاتمه اعلام کرد: تصمیم کلی بر بازگشایی است، اما کرونا شرایط پیش بینی نشده ای دارد. امیدوارم این جهت فعلی بیماری مهار بیشتری گردد و کنترل دولت بر بیماری بیشتر گردد، اما قطعا در آن شرایط اوضاع مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت.

منبع: خبرگزاری پانا

به "بازگشایی مدارس در مهرماه 1400 قطعی است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازگشایی مدارس در مهرماه 1400 قطعی است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید