برای بهبود تمرکز خود چه کار کنیم؟

به گزارش وبلاگ انجمن ما، کارهای خود را بدون حواس پرتی انجام دهید

حواس پرتی به یکی از معضلات دنیای امروزی تبدیل شده است. با وجود امکانات و فعالیت های جدیدی که روز به روز به تعداد آنها افزوده می گردد، وقت و سرمایه بیشتری هدر می گردد. ممکن است با چرخیدن در شبکه های اجتماعی، حتی از هواپیمای خود جا بمانید یا با تماشا یک برنامه تلویزیونی ، تهیه گزارشی مهم را به فراموشی بسپارید و این حواس پرتی در برخی مواقع، بی آنکه متوجه شوید، جیب شما را خالی می نماید. اگر ندانید زمان و پولتان کجا می رود، پس بی شک دچار حواس پرتی شده اید. در ادامه با خبرنگاران همراه باشید.

برای بهبود تمرکز خود چه کار کنیم؟

حواس پرتی بصورت مستمر ادامه دارد اما مثل خیلی از عادت های دیگر با کمی تمرین می توان شکستش داد و کلید اصلی آن تمرکز مداوم است. اما چه راه هایی برای مقابله با آن وجود دارد؟

1. عوامل تحریک نماینده را شناسایی کنید

شرکت های بازاریابی اغلب از سندرم پابرهنه بودن بچه کفاش (معادل کوزه گر از کوزه شکسته آب می خورد) رنج می برند؛ چرا که آن ها معمولا با وجود این که نتایج بسیار خوبی برای مشتریانشان به دست می آورند، فراموش می نمایند خودشان را نیز بازاریابی نمایند. بل این مشکل را با یک روش پیشگیرانه حل کرد. او از یک نیروی مجزای بازاریابی داخلی در شرکت بزرگ تر خود استفاده کرد. ما یک بخش بازاریابی داخلی داریم که از 10 نفر تشکیل شده است. آن ها تنها روی بازاریابی برندهای خودمان تمرکز دارند. ابتدا عواملی که بیشترین تأثیر را بر حواس پرتی شما دارند، پیدا کنید و سپس فرآیندی طراحی کنید که با آن ها مبارزه گردد.

2. از چیزهایی که می توانید، دوری کنید

بعضی از چیزهایی را که می توانند باعث حواس پرتی شوند، می توان به سادگی نادیده گرفت و کنار گذاشت. مثلا اگر یکی از شبکه های اجتماعی بیشتر از آنچه مد نظر شما است، وقتتان را به خودش اختصاص می دهد، می توانید اپلیکیشن آن را از روی گوشی خود پاک کنید. اگر کسب و کارتان هر چیزی غیر از بازاریابی دیجیتال است، سعی کنید تا می توانید به آنچه شما را از اصل موضوع دور می نماید فکر نکنید. یک فرد یا شرکت حرفه ای را استخدام کنید تا اگر خودتان دانش یا منابع لازم را در اختیار ندارید به شما برای عملی کردن ایده هایتان یاری کند. اگر بودجه محدودی دارید، ابتدا یک استراتژی بازاریابی را عملی کنید تا بازار را بشناسید و از شرایط آن اطلاعات اولیه ای به دست آورید.

3. به کارهای جایگزینی خود، از قبل فکر کنید

گاهی افراد برای آنکه سیگار نکشند، آدامس می جوند. این یک راه حل و تصمیم هوشمندانه است که به شما یاری می نماید بر وسوسه حواس پرتی غلبه کنید. بل می گوید برای آنکه افراد را متمرکز و علاقه مند نگه دارد، از جلسه های هفتگی یاری می گیرد. پیش از 9 صبح، یک جلسه سریع برای مدیران ارشد برگزار می کنیم. هر مدیر ارشد باید یک پروژه را در هفته به برترین شکل به انتها برساند و نتیجه را تا انتها هفته پیش از ساعت 5 بعدازظهر اعلام کند.

4. محیط خود را عوض کنید

علاوه بر این که باید عادت هایی را که به طور معمول باعث حواس پرتی می شوند کنار بگذارید، گاهی ضروری است کمی تغییرات فیزیکی نیز در محیط اطرافتان ایجاد کنید. این کار را می توانید با تغییر محل کار یا اتاقتان امتحان کنید. مثلا بل می گوید در سال 2014 اتاق کار خودش و گروهی را که با آن ها کار می کرد، یک طبقه جابه جا کرد. او بر این باور است که گاهی باید در همکاران و کارمندان نیز تغییر ایجاد کرد. به همین منظور کارمندانی که نمی خواستند در فرایند کار کردنشان و افزایش بازدهی شان تغییری ایجاد نمایند اخراج کرد. اگر یک فرد برای نقشی که باید ایفا نماید مناسب نیست، بهتر است از آن نقش کنار رود. این کار هم برای آن ها و هم برای شرکت برترین گزینه است.

5. روش های معمول زندگی را عوض کنید

اگر تغییر محل کار یا افرادی که با آن ها کار می نمایند به بازیابی تمرکز یاری می نماید، می توانید این تغییر را در کاری که انجام می دهید نیز اعمال کنید. مثلا می توانید هرازگاهی به بخش فروش سری بزنید! بل می گوید ارتباط داشتن با هسته مرکزی کسب و کار شرکت به او تمرکز بیشتری بخشید و او توانست این بازیابی تمرکز را به تیمش نیز منتقل کند. همه قابل آموزش هستند؛ اگر افراد فکر می نمایند در بخش های دیگر می توانند بازدهی بیشتری داشته باشند یا ایده های اجرایی و عملی جالبی در بخش های دیگر سازمان دارند، می توانند آن ها را نیز امتحان نمایند و با کمی آموزش، دانش و تمرکز لازم برای کار کردن در بخش تازه را به دست آورند.

منبع: الی گشت

به "برای بهبود تمرکز خود چه کار کنیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برای بهبود تمرکز خود چه کار کنیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید