بنای تاریخی بانک سپه چالوس از فهرست ملی خارج نشده است

به گزارش وبلاگ انجمن ما، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مازندران گفت: بنای بانک سپه چالوس از فهرست ثبت آثار ملی خارج نشده است.

بنای تاریخی بانک سپه چالوس از فهرست ملی خارج نشده است

به گزارش وبلاگ انجمن ما به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مازندران، سیف الله فرزانه امروز سه شنبه 27 خرداد ماه 99 با اشاره به خبر منتشرشده در شبکه های اجتماعی مبنی بر خروج ساختمان بانک سپه چالوس از فهرست ثبت ملی، گفت: این بنای تاریخی و فرهنگی با شماره ثبت 119 در لیست آثار واجد ارزش فرهنگی و تاریخی به ثبت رسیده و تحت نظارت و حفاظت وزارتخانه قرار گرفته است.

او با اشاره به این که ثبت این اثر براساس دستورالعمل مشخص آثار واجد ارزش های فرهنگی و تاریخی اجرا شده است، بیان نمود: طبق ماده 558 تا 562 مجازات اسلامی، هر گونه دخل و تصرف و آسیب به این اثر تاریخی جرم محسوب خواهد شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مازندران با تأکید بر ویژگی های خاص بنا یادآور شد: ترکیب اشکال معماری مدرن با الگوی بام شیب دار از شاخصه های معماری بومی منطقه و از جمله دلایل ثبت این بنا بوده است.

او با اشاره به محدودیت و امکانات در حراست و حفاظت از آثار تاریخی و فرهنگی و محوطه های باستانی پراکنده در مازندران، بیان نمود: انتقال این آثار شاخص به نسل آینده، با حمایت فرماندارها، شهرداری ها و مردم بومی منطقه امکان پذیر است.

منبع: میراث آریا

به "بنای تاریخی بانک سپه چالوس از فهرست ملی خارج نشده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بنای تاریخی بانک سپه چالوس از فهرست ملی خارج نشده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید