کوشش آمریکا برای عدم اجرای مالیات دیجیتال در کانادا

به گزارش وبلاگ انجمن ما به نقل از رویترز، USTR در بیانیه ای اظهار داشت: آمریکا از کانادا می خواهد هر طرحی برای اقدام یک طرفه را رها کند و در عوض تعهدات خود به اجرای سریع ستون یک از توافقنامه OCED/G20 که در 8 اکتبر 2021 بسته شده را 2 برابر کند.

کوشش آمریکا برای عدم اجرای مالیات دیجیتال در کانادا

دفتر نماینده تجاری ایالات متحده آمریکا بعلاوه درباره آنکه چنین اقداماتی فقط شرکت های آمریکایی برای دریافت مالیات هدف گرفته و شرکت های داخلی کانادایی در حوزه خاص از این قانون مستثنی شده اند، ابراز نگرانی کرد.

در بخش دیگری از بیانیه آن آمده است: کانادا باید مالیات سرویس های دیجیتالی را به کار گیرد که تمام گزینه ها از جمله موارد مربوط به توافقنامه های تجاری و شرایط داخلی را نیز در نظر گرفته باشد.

دولت کانادا خاطرنشان کرد: مالیات سرویس دیجیتال را برای محافظت از منافع کشورش پیشنهاد نموده و همچنان در مورد این موضوع ارتباط نزدیکی با آمریکا خواهد داشت.

یک نماینده از دفتر نخست وزیر کانادا در این باره گفت: امیدواریم اجرای به موقع سیستم بین المللی نو سبب گردد اجرای مالیات سرویس دیجیتال ما غیرضروری گردد.

آمریکا در اکتبر 2021 میلادی به عنوان بخشی از توافق برای مدیریت گذار به یک رژیم مالیاتی جهانی نو جهت شرکت های بزرگ و پر سود مانند گوگل و فیس بوک، تهدید خود مبنی بر اعمال تعرفه های مالیاتی علیه پنج کشور اروپایی را لغو کرد. اما همچنان درباره این موضوع با کانادا اختلاف دارد.

کانادا اقدام مالیاتی خود را در آوریل 2021 میلادی معرفی و خاطرنشان کرد تا زمانیکه کشورها به روشی هماهنگ درباره مالیات بندی شرکت های بزرگ دیجیتال دست یابند، آن را اجرا خواهد نمود.

منبع: خبرگزاری مهر

به "کوشش آمریکا برای عدم اجرای مالیات دیجیتال در کانادا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کوشش آمریکا برای عدم اجرای مالیات دیجیتال در کانادا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید