سفر به زیستگاه زاغ بور همزمان با فصل پرنده نگری

به گزارش وبلاگ انجمن ما، خبرنگاران/سمنان رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان شاهرود از برگزاری رویداد گردشگری سفر به زیستگاه زاغ بور در بخش بیارجمند شهرستان شاهرود خبر داد.

سفر به زیستگاه زاغ بور همزمان با فصل پرنده نگری

حمیدرضا حسنی 5 آبان ماه 1400 اظهار کرد: رویداد گردشگری سفر به زیستگاه زاغ بور پنج شنبه و جمعه 13 و 14 آبان ماه امسال هم زمان با فصل طلایی پاییز و زمان مناسب پرنده نگری در بخش بیارجمند برگزار می شود.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان شاهرود اضافه کرد: بازدید از بافت پلکانی روستای هدف گردشگری قلعه بالا، آسیاب آبی دزیان، موزه روستایی، حمام های تاریخی روستاهای گیور و قلعه بالا و صنایع دستی فاخر زنان هنرمند منطقه و سوغات متنوع از جمله جاذبه های حضور در این رویداد گردشگری برای علاقه مندان است.

حسنی گفت: دوستداران طبیعت گردی در تمامی فصول سال و برای تفرج در منطقه ها طبیعی بکر، شترسواری، آفرود، رصد ستارگان، کویرگردی و دیدن گونه های حیات وحش به این منطقه سفر می کنند.

او اضافه کرد: برگزاری این رویداد با رعایت شیوه نامه های بهداشتی همراه بوده و دفاتر خدمات مسافرتی و واحدهای بوم گردی ملزم به رعایت ضوابط ابلاغی در زمینه اجرای تور، اقامت و پذیرایی و ... هستند.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان شاهرود با بیان اینکه شهرستان شاهرود دارای یک شهر، هشت منطقه نمونه و نیز هشت روستای هدف گردشگری است اضافه کرد: از این تعداد 2 منطقه نمونه گردشگری زیست کره توران و رضا آباد و سه روستای هدف گردشگری قلعه بالا، رضاآباد و زمان آباد در بخش بیارجمند واقع است.

وی ادامه داد:رویداد گردشگری سفر به زیستگاه زاغ بور با همکاری بخشداری بیارجمند، اداره پارک ملی توران، شورای اسلامی و دهیاری روستای هدف گردشگری قلعه بالا و اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان شاهرود برگزار می شود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "سفر به زیستگاه زاغ بور همزمان با فصل پرنده نگری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفر به زیستگاه زاغ بور همزمان با فصل پرنده نگری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید