معرفی فنلاند ، جاذبه های طبیعی این کشور زیبا

به گزارش وبلاگ انجمن ما، فنلاند زادگاه شادترین مردم دنیا، مساحتی برابر با 338.440 کیلومترمربع و جمعیتی نزدیک به 5/5 میلیون نفر دارد.

معرفی فنلاند ، جاذبه های طبیعی این کشور زیبا

این کشور از سه سو با کشورهای روسیه، نروژ و سوئد مرز زمینی داشته و زبان رسمی این کشور، زبان فنلاندی است ولی در بعضی نقاط آن به زبان سوئدی نیز صحبت می گردد.

دین رسمی این کشور، مسیحیت لوتری است و شهر هلسینکی مرکز آن به شمار می رود. مردم فنلاند علاقه زیادی به تکنولوژی و فناوری اطلاعات دارند و در عین حال، وابستگی و پایبندی زیادی هم نسبت به فرهنگ و سنت خود دارند.

در این نوشتار، بعضی از جاذبه های دنیاگردی کشور فنلاند را بیان می کنیم. برای آگاهی از تورهای اروپایی روی آن کلیک کنید.

جاذبه های طبیعی فنلاند

کشور فنلاند به واسطه موقعیت جغرافیایی که دارد، از جاذبه های دنیاگردی طبیعی بسیاری برخوردار است. از نظر آب وهوایی، کشور فنلاند جزو کشورهای سردسیر است و به علت دریاچه های زیادی که در خود جای داده، به کشور هزار دریاچه معروف شده است.

زیباترین و بزرگ ترین دریاچه در فنلاند، سایما نام دارد که یکی از جاذبه های دنیاگردی بسیار محبوب این کشور به شمار می رود.

مجمع الجزایر آلند نیز با منظره ها زیبا و خاطره انگیز، یکی دیگر از قطب های دنیاگردی در کشور فنلاند است.

کشور فنلاند، برترین مکان برای تماشای شفق شمالی به شمار می رود.

این پدیده نادر را می توان در این کشور، تقریباً در هر شب زمستانی مشاهده کرد.

تماشا شفق قطبی در ایسلند خالی از لطف نخواهد بود.

کشور فنلاند، بیشترین تعداد دریاچه و جنگل را در میان سایر کشورهای اروپایی دارد و به همین علت به این کشور، کشور دریاچه ها و جنگل ها هم گفته می گردد.

چنین گستره پهناوری از آب و زمین، اکوسیستم مطلوبی برای بسیاری از گونه های جانوری و گیاهی است.

بعضی از این گیاهان و جانوران فقط بومی کشور فنلاند هستند. کشور فنلاند تمیزترین آب وهوا را دارد و همه دنیاگردان می توانند بدون محدودیت در این فضای تمیز به کاوش و گردش بپردازند.

اگر علاقمند سفر به اروپا هستید، شما به ویزای شینگن احتیاج دارید.

جاذبه های قومی و ملیتی فنلاند

مردم فنلاند، علاقه زیادی به آیین و مراسمات سنتی خود دارند. بیشتر مردم فنلاند در تابستان، علاقه زیادی به زندگی در منطقه ها ییلاقی و روستایی دارند و سبک زندگی سنتی را بسیار می پسندند.

هر ساله جشنواره ها و بازارچه های سنتی بسیاری در شهرهای مختلف فنلاند برگزار می گردد. بسیاری از دنیاگردان برنامه بازدید خود را متناسب با زمان برگزاری این وقایع برنامه ریزی می نمایند.

در فصل زمستان، بیشتر ساکنین فنلاند از منطقه ها ییلاقی و روستایی به شهر برمی گردند.

در شهر کمی (Kemi) کشور فنلاند، قصر 3 طبقه یخی وجود دارد که هر سال مراسم های گوناگونی در آن برگزار می گردد.

مردم فنلاند، عاشق نوآوری در غذا هستند و در روز رستوران که هر ساله در کشور فنلاند برگزار می گردد، همه می توانند رستورانی برای خود بزنند و غذایی را که می پزند به مردم عرضه نمایند.

جاذبه های تاریخی فنلاند

فنلاند یکی از کشورهای قدیمی حوزه بالتیک به شمار می رود. بسیاری از اماکن تاریخی کشور فنلاند، تبدیل به جاذبه های دنیاگردی شده اند و سالانه صدها هزار دنیاگرد را به سوی خود جذب می نمایند. موزه تاریخ طبیعی واپریکی کشور فنلاند در شهر تامپره قرار گرفته است. علاوه بر این موزه، باغ هاتانپا و پارک های سارکانیمی و دوک نیز از جمله جاذبه های دنیاگردی طبیعی این شهر به شمار می فرایند.

شهر پروو فنلاند، خانه های چوبی و زیبایی دارد که بیشتر متعلق به قرن نوزدهم میلادی هستند و خیابان های این شهر، با سنگ های گوناگون، سنگ فرش شده است.

اگر می خواهید از نزدیک بابانوئل را ببینید، شهر رووانیمی پذیرای شما خواهد بود. این شهر در طول جنگ دنیای دوم تخریب، اما به تدریج بازسازی شد که همین باعث شده تلفیق معماری قدیم و معماری قرن بیستم در ساختمان های آن مشهود باشد.

قلعه اولاف، متعلق به قرن پانزدهم، یکی دیگر از جاذبه های تاریخی کشور فنلاند است که در شهر ساونلینا واقع شده و پذیرای دنیاگردان بسیاری از سراسر دنیا است. موزه ارتودوکس نیز در همین شهر قرار گرفته است.

اگر علاقمند سفر به اروپا هستید، از تور اروپا نوروز 1401 وبلاگ انجمن ما تماشا کنید.

چه زمانی برای بازدید به فنلاند برویم؟

آب و هوای فنلاند در زمستان می تواند تا حدی شدید باشد برای کسانی که به سرما و برف عادت ندارند. سردترین ماه ها ژانویه و فوریه است و برف در ماه دسامبر (و گاهی زودتر) در جنوب فنلاند می بارد. بهار در ماه مه فرا می رسد و تابستان ها کوتاه اما دلپذیر گرم است.

فصل دنیاگردی در جنوب فنلاند به طور کلی از ابتدای ماه ژوئن تا اواخر آگوست در نظر گرفته می گردد. این تقریباً فصل تابستان است و زمانی است که همه جاذبه های تابستانی، اقامتگاه های تابستانی، بسیاری از موزه ها و مکان هایی مانند رستوران های تابستانی باز هستند.

دریاچه های بزرگ، قایق های تفریحی و کشتی ها را می توانید بینند و جشنواره های تابستانی زیادی در مکان های مختلف در سراسر کشور وجود دارد. فنلاند بعلاوه سرزمین خورشید نیمه شب است، به ویژه هرچه به سمت شمال بروید و روزهای تابستان طولانی است، با شبهای کوتاه تا غیرقابل استفاده. جولای و آگوست بعلاوه زمانی است که بسیاری از فنلاندی ها تعطیلات تابستانی خود را می گذرانند.

جاذبه های ورزشی فنلاند

ورزش های زمستانی فنلاند

اقامتگاه زمستانی لوِی کشور فنلاند، مناسب ورزش های زمستانی ساخته شده است. در این اقامتگاه می توان ورزش های سنتی تری مانند سورتمه سواری و ماهیگیری در گودال یخ و ورزش اسنوبرد را تجربه کرد. فصل اسکی در فنلاند، شش ماه طول می کشد؛ یعنی از اواخر اکتبر آغاز شده و تا می ادامه دارد.

جمع بندی

کشور فنلاند به واسطه طبیعت و مردمی که دارد، مکانی عالی برای دنیاگردی به شمار می رود، به خصوص اگر به ورزش های زمستانی مثل اسکی علاقه داشته باشید. تابستان های این کشور، کوتاه ولی بسیار گرم و سوزاننده هستند.

منبع: ژیوار

به "معرفی فنلاند ، جاذبه های طبیعی این کشور زیبا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی فنلاند ، جاذبه های طبیعی این کشور زیبا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید