عربستان، آرامکو در آستانه اخذ وامهای بیشتر، بخش نظامی در رتبه دوم هزینههای بودجه 2021

به گزارش وبلاگ انجمن ما، ناظران بازار نفت اعلام کردند که شرکت آرامکو عربستان سعودی ممکن است برای جبران کاهش بی سابقه سود خود، به فروش دارایی ها یا دریافت وام های بیشتر روی بیاورد.

عربستان، آرامکو در آستانه اخذ وامهای بیشتر، بخش نظامی در رتبه دوم هزینههای بودجه 2021

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ انجمن ما به نقل از روزنامه رای الیوم، ناظران بازار نفت معتقدند که شرکت آرامکو عربستان سعودی که سود سهام آن برای کمک به این کشور در مهار کمبود درآمدها بسیار حیاتی است ممکن است مجبور شود برای ایفای نقش اقتصادی خود در عربستان به فروش دارایی ها یا وام های بیشتر روی بیاورد.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و جهان را در کانال تلگرامی وبلاگ انجمن ما بخوانید. (کلیک کنید)

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و جهان را در کانال اینستاگرامی وبلاگ انجمن ما بخوانید. (کلیک کنید)

در حالی که عربستان سعودی تلاش کرده درآمدهای غیر نفتی خود را در سال جاری افزایش دهد شرکت آرامکو نقش محوری در مقابله با کسری بودجه سعودی ها خواهد داشت. این در حالی است که سود این شرکت در سال جاری با کاهش قیمت نفت در مقابل شیوع اپیدمی کرونا به شدت کاهش یافته است.

ناظران پیش بینی می کنند در صورتی که قیمت های نفت همچنان کاهشی باشد شرکت آرامکو قادر نخواهد بود سودی را که به سهامداران خود وعده داده است پرداخت کند و بنابراین مجبور است مجدداً به دریافت وام یا فروش دارایی های خود متوسل شود.

از سوی دیگر دولت عربستان اظهار داشت که 17.17 درصد از بودجه سال آینده خود را برای هزینه های نظامی به ارزش 46.7 میلیارد دلار اختصاص داده است. طبق بودجه صادر شده توسط وزارت دارایی عربستان بخش نظامی این کشور در کنار بخش بهداشت به عنوان دومین بخشی که بالاترین هزینه ها را به خود اختصاص داده است قرار گرفت.

روز سه شنبه وزارت دارایی عربستان در گزارش بودجه سالانه خود اظهار داشت: انتظار می رود کسری بودجه در سرانجام سال 2020 به حدود 298 میلیارد ریال برسد و هدف ما این است که آن را تا سرانجام سال 2021 به 141 میلیارد ریال (37.6 میلیارد دلار) کاهش دهیم.

سال گذشته عربستان پیش بینی کرده بود کسری بودجه این کشور برای سال 2020 به 50 میلیارد دلار می رسد که نسبت به سال 2019، 15 میلیارد دلار بیشتر برآورد شده بود. با وجود بهای پایین نفت، عربستان آماده می شود تا اقدامات ریاضتی را اتخاذ کند.

عربستان که از جمله بزرگترین صادرکنندگان نفت در جهان است، ولی به دلیل جاه طلبی های محمد بن سلمان ولیعهد جوان و کم تجربه این کشور در به راه انداختن جنگ در یمن، حمایت از گروه های تروریستی در منطقه و همچنین منازعه بر سر بهای نفت با روسیه و ایران، به شدت با بحران اقتصادی و اقتصادی روبرو شده به حدی که برای اداره امور خود حتی به استقراض از بانک های جهانی روی آورده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "عربستان، آرامکو در آستانه اخذ وامهای بیشتر، بخش نظامی در رتبه دوم هزینههای بودجه 2021" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عربستان، آرامکو در آستانه اخذ وامهای بیشتر، بخش نظامی در رتبه دوم هزینههای بودجه 2021"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید