محوطه باستانی تپه اشرف اصفهان سامان دهی شد

به گزارش وبلاگ انجمن ما، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اصفهان از سامان دهی تردد خودرو و موتورسیکلت در حریم تپه اشرف خبر داد.

محوطه باستانی تپه اشرف اصفهان سامان دهی شد

به گزارش وبلاگ انجمن ما به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان، فریدون الله یاری امروز 6 خرداد ماه با اعلام این مطلب گفت: شهر تاریخی اصفهان، یکی از کهن ترین مناطق تمدنی ایران به ویژه در فلات مرکزی کشور به شمار می رود، به گونه ای که بسیاری از دیرینه شناسان پیشینه شکل گیری اجتماعی را در این محدوده که در جلگه زاینده رود واقع شده مربوط به بیش از 10 هزار سال قبل می دانند.

او اضافه کرد: یکی از مهم ترین دغدغه های پیش روی همگی، تلاش در راستای شناسایی دقیق پیشینه تاریخی این شهر کهن و مشهور است، از این رو در سال 1389 عملیات کاوش در تپه اشرف آغاز شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اصفهان گفت از سال 1389 تا سال 1398 بیش از شش فصل کاوش در این محوطه اجرا شده و پیروز شده ایم پیشینه تاریخی را به صورت علمی تا بیش از چهار هزار سال تعیین کنیم.

او با اشاره به تلاش در راستای ساماندهی این محوطه باستانی گفت: با توجه به اینکه این مجموعه در داخل شهر اصفهان واقع شده، در دهه های گذشته مورد تعرضات گسترده ای قرار گرفته است، البته در سال های گذشته تلاش شده تا با تهیه اسناد لازم، ضمن تعیین مالکیت این مجموعه، تمامی محوطه های پیرامون آن ساماندهی شود.

الله یاری اضافه کرد: دیوارکشی پیرامون این مجموعه و تعیین تکلیف مالکیت این محوطه باستانی از جمله فعالیت های اداره کل در سال گذشته بوده است.

او شرح داد: با توجه به اینکه نمایشگاه بین المللی اصفهان جنب این مجموعه باستانی قرار گرفته است، ضمن تلاش برای جابه جایی آن در هفته میراث فرهنگی، امسال پیروز شدیم تا با همکاری شهرداری تمامی مسیرهای پارکینگ این نمایشگاه را به سمت این محوطه باستانی مسدود کنیم تا از این طریق از تردد موتورسیکلت ها در بخشی از این محوطه جلوگیری به عمل آید و از بروز آسیب های احتمالی آن جلوگیری شود.

منبع: میراث آریا

به "محوطه باستانی تپه اشرف اصفهان سامان دهی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "محوطه باستانی تپه اشرف اصفهان سامان دهی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید