پل های زنده قدیمی یک قبیله در هند

به گزارش وبلاگ انجمن ما، در اعماق یکی از مرطوب ترین بخش های زمین در قسمت شمال شرق هند، قبیله خاسی از ریشه های ساییده شده درختان انجیر پل های زنده ای ساخته اند که مجموع طول آن ها به بیش از 30 متر می رسد. ساخت هر یک از این پل ها بیش از یک دهه طول کشیده است اما زمانی که ساخت آن به سرانجام رسید، نتیجه آن یک پل بسیار زیبا و کاربردی شد.

پل های زنده قدیمی یک قبیله در هند

اگر به شمال شرق هند سفر کنید و در سراشیبی تپه های خاسی و جینتیا بگردید، به احتمال زیاد به پل های متعددی برمی خورید که از طریق ریشه های پیچ خورده درختان بومی به وجود آمده اند.

پل های طبیعی نانگریانت، چراپونجی و لتکین سو به مدت پنج قرن، قسمتی از منظره زیبای این ناحیه بودند. این پل ها برای اولین بار در سال 1844 از طریق یک شرق شناس اسکاتلندی و جهانگردی به نام هنری یول به ثبت رسیدند.

این پل ها با استفاده از ریشه درخت انجیر به نام فیکوس ساخته شده اند. این گونه گیاهی، درخت بومی این ناحیه است و از آن در سطح زمین ریشه های فرعی رشد می کنند تا به تقویت و حمایت از شاخه های سنگین و تنومند خود کمک کنند.

در اوایل قبیله بومی خاسی متوجه شدند که می توانند قدرت این ریشه ها را تحت کنترل خود در آورند و روی رودخانه های متعددی که در یکی از مرطوب ترین نقاط کره زمین وجود دارند، پل های ضروری بسازند.

یکی از مشهورترین پل های طبیعی، پل دو طبقه آمشیانگ در چراپونجی است. برای اینکه به این پل دست ساز شگفت انگیز برسید باید 4 ساعت سفر کنید و از بیش از 3000 پله بالا بروید.

مردم قبیله برای ساختن این پل ها بریدگی ها و شکاف های درختان فوفل را تا تنه آن برش می دهند و از چفته برای هدایت ریشه های درختان انجیر استفاده می کنند تا در عرض رودخانه به طول 30 متر به صورت مستقیم رشد کند.

ریشه های درخت به کمک تنه آن به سمت دیگر رودخانه می رسد و زیر خاک پنهان می شود. چون درختان به آرامی رشد می کنند، کل فرایند ساختن پل از آغاز تا انتها، در مجموع 15 سال طول می کشد.

با گذشت زمان هر چه پل زنده بیشتر رشد می کند، ریشه های آن ضخیم تر و قوی تر می شود به طوری که در نهایت می تواند وزن 50 نفر را تحمل کند.

به لطف حمایت های مردم محلی و علاقه گردشگران پل های قدیمی هنوز هم قابل استفاده هستند و با گذرگاه های مدرن و فلزی جایگزین نشده اند.

مردم قبیله خاسی به ساخت پل ادامه می دهند تا در آینده از آن ها استفاده کنند. با ساخت پل های نو پل های قدیمی نیز رفته رفته رشد می کنند و قوی تر و ضخیم تر می شوند.

منبع: کجارو / allday.com

به "پل های زنده قدیمی یک قبیله در هند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پل های زنده قدیمی یک قبیله در هند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید