پنتاگون از یاری نظامی 150 میلیون دلاری به اوکراین اطلاع داد

به گزارش وبلاگ انجمن ما به نقل از اسپوتنیک، جان کربی سخنگوی وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) از اختصاص بسته جدیدی از یاری های نظامی به کی یف به ارزش 150 میلیون دلار اطلاع داد و مدعی شد این بخشی از طرح یاری امنیتی به اوکراین جهت حفظ تمامیت سرزمینی این کشور و همکاری و تبادل اطلاعات با ناتو است.

پنتاگون از یاری نظامی 150 میلیون دلاری به اوکراین اطلاع داد

طبق اعلام پنتاگون، این بسته شامل دو رادار ضد توپخانه، سیستم های مقابله با پهپادها، تجهیزات ارتباطی ایمن، تجهیزات جنگ الکترونیک و نقل و انتقال پزشکی است. ایالات متحده همچنین آموزش و تجهیزات جهت بهبود ایمنی عملیاتی و ظرفیتی پایگاه های نیروی هوایی اوکراین را نیز تامین خواهد نمود.

کربی اضافه کرد: این بسته مکمل بسته 125 میلیون دلاری است که قبلا در ماه مارس اعلام شده بود. بسته قبلی شامل قایق های گشتی مسلح، رادارهای ضد توپخانه، تجهیزات تاکتیکی و پشتیبانی جهت تصویربرداری ماهواره ای بوده است.

سخنگوی پنتاگون همچنین مدعی شد که ایالات متحده به تامین یاری های نظامی و امنیتی به اوکراین ازجمله تسلیحات مرگبار ادامه خواهد داد.

سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه پیشتر در سخنانی از گسترش فعالیت های نظامی آمریکا در اوکراین و تجهیز بیشتر ارتش کی یف انتقاد نموده بود.

همچنین مسکو قبلا نیز نسبت به برگزاری رزمایش دریایی مشترک آمریکا و اوکراین هشدار داده بود. در این رزمایش که هر سال تحت عنوان نسیم دریا (Sea Breeze) در محدوده دریای سیاه برگزار می گردد، تعدادی از کشورهای عضو ناتو شرکت دارند و سال جاری نیز قرار است در بازه زمانی 28 ژوئن تا 10 جولای برگزار گردد.

این در حالی است که جو بایدن رئیس جمهور آمریکا از ولادیمیر زلنسکی همتای اوکراینی خود دعوت نموده تا به واشنگتن سفر کند.

در ماه های اخیر، تنش های میان روسیه با اوکراین و به دنبال آن با کشورهای غربی افزایش یافته و همین امر بر ملاقات آینده بایدن و پوتین سایه انداخته است.

منبع: خبرگزاری مهر

به "پنتاگون از یاری نظامی 150 میلیون دلاری به اوکراین اطلاع داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پنتاگون از یاری نظامی 150 میلیون دلاری به اوکراین اطلاع داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید