گشایش دفتر یادبود کاظم پور اردبیلی در اوپک

به گزارش وبلاگ انجمن ما، دفتر یادبود مرحوم حسین کاظم پور اردبیلی دیپلمات و نماینده ایران در اوپک در مقر این سازمان در وین گشایش یافت.

گشایش دفتر یادبود کاظم پور اردبیلی در اوپک

به گزارش گروه سیاست خارجی وبلاگ انجمن ما، دفتر یادبود مرحوم حسین کاظم پور اردبیلی دیپلمات و نماینده ایران در اوپک امروز (دوشنبه) طی مراسمی با حضور بارکیندو دبیرکل اوپک و کاظم غریب آبادی سفیر و نماینده دائم ایران در دفتر سازمان ملل در وین و کارکنان اوپک گشایش یافت.

بارکیندو و غریب آبادی طی سخنانی، ضمن اشاره به خدمات کاظم پور به ایران و اوپک، یاد و نام آن مرحوم را گرامی داشتند و سپس دفتر یادبود را امضا کردند.

لازم به ذکر است، حسین کاظم پور اردبیلی دیپلمات باسابقه و برجسته که چندی پیش به دلیل خونریزی مغزی در بیمارستانی در تهران در کما بود، شنبه 27 اردیبهشت ماه درگذشت.

کاظم پور اردبیلی در سال های 1359 تا 1360 در کابینه محمدعلی رجایی، عهده دار وزارت بازرگانی بود. از سال 1360 تا 1364 در صندلی معاونت مالی وزیر امور خارجه فعالیت کرد و از سال 1364 تا 1369 نیز عهده دار معاونت امور بین الملل وزیر نفت و عضو هیأت مدیره شرکت ملی نفت ایران بود.

وی همچنین از 1369 تا 1374 به عنوان سفیر ایران در ژاپن مشغول به فعالیت بود و از سال 1374 تا 1387 نیز نمایندگی ایران در اوپک را بر عهده داشت.او از سال 1392 به بعد نیز به عنوان نماینده ایران در اوپک به فعالیت پرداخت.

به گزارش فارس، غریب آبادی پیش از این در پیامی درگذشت کاظم پور اردبیلی را ضایعه ای برای دستگاه دیپلماسی و وزارت نفت برشمرده بود.

منبع: خبرگزاری فارس

به "گشایش دفتر یادبود کاظم پور اردبیلی در اوپک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گشایش دفتر یادبود کاظم پور اردبیلی در اوپک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید