ارتش حفتر برای مقابله با دولت وفاق ملی و ترکیه پدافند موشکی مستقر کرد

به گزارش وبلاگ انجمن ما، ارتش تحت امر ژنرال حفتر در لیبی اعلام نمود که در اطراف دو منطقه خط تماس با دولت وفاق ملی و نیروهای ترکیه، پدافند هوایی مستقر کرده است.

ارتش حفتر برای مقابله با دولت وفاق ملی و ترکیه پدافند موشکی مستقر کرد

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ انجمن ما، نیروهای تحت امر ژنرال خلیفه حفتر، فرمانده نیروهای موسوم به ارتش ملی لیبی از استقرار سامانه های دفاع موشکی در نزدیکی خطوط تماس با نیروهای دولت وفاق ملی خبر داد.

احمد المسماری، سخنگوی این نیروها پنجشنبه اعلام کرد که این سامانه ها برای مقابله با هرگونه حمله ای، در اطراف شهر سِرت و پایگاه هوایی الجُفره مستقر شده اند.

به گزارش شبکه العربیه، مسماری پیش بینی کرد که با استقرار این سامانه ها در اطراف شهر سرت، آسمان این شهر امن شود.

دولت وفاق ملی لیبی که از سوی سازمان ملل به رسمیت شناخته شده، با استفاده از پهپادهای نظامی و تسلیحات ساخت ترکیه از فروردین ماه تا به امروز توانسته، موفقیت ها زیادی در برابر نیروهای حفتر که مورد حمایت مصر، امارات و عربستان سعودی است، کسب کرده و آن ها را تا نزدیکی شهر سرت (واقع در ساحل دریای مدیترانه) و پایگاه هوایی جفره (مرکز لیبی) عقب براند.

نیروهای حفتر طی این درگیری ها چند پهپاد ترکیه را با استفاده از سامانه های دفاع موشکی روسیه سرنگون کرد. دولت وفاق ملی هم در مقابل دست به کار شد و با پهپادهای ترکیه، سامانه های ضدهوایی روسیه را هدف قرار داد.

موقعیت سرت و جُفره بر روی نقشه و آرایش نیروهای درگیر

دولت مصر به عنوان حامی منطقه ای حفتر، از یک ماه پیش در باره هرگونه عملیات ارتش تحت امر وفاق ملی در اطراف سرت و جفره هشدار داده و این دو منطقه را خط قرمز خود خوانده است. اما ترکیه و دولت وفاق ملی بی توجه به این تهدیدها، خود را آماده عملیات برای سیطره بر این دو منطقه راهبردی می کنند.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری فارس

به "ارتش حفتر برای مقابله با دولت وفاق ملی و ترکیه پدافند موشکی مستقر کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ارتش حفتر برای مقابله با دولت وفاق ملی و ترکیه پدافند موشکی مستقر کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید