فراوری 91 محصول دارویی در هلال احمر

به گزارش وبلاگ انجمن ما، رییس سازمان تدارکات پزشکی جمعیت هلال احمر با اشاره به مشکلاتی که تحریم ها بر سر راه واردات دارو از سوی هلال احمر ایجاد نموده است، گفت: اگر کانال مشخصی را برای جابجایی اقتصادی دارو و تجهیزات پزشکی فراهم نمایند، طبیعتا منجر به رفاه حال بیماران می گردد.

فراوری 91 محصول دارویی در هلال احمر

به گزارش گروه رسانه های وبلاگ انجمن ما، حسن صفاریه در گفت وگو با ایسنا،با اشاره به فعالیت های سازمان تدارکات پزشکی جمعیت هلال احمر در حوزه تجهیزات پزشکی و دارو، گفت: در حوزه تجهیزات پزشکی استراتژیک ترین کالای مان فیلتر صافی همودیالیز است که چند روز گذشته و بعد از مدتی توقف، مجددا خط فراوریش راه اندازی شد. از طرفی پرتعدادترین محصول فراوریی مان هم سرنگ است که هر دو این محصولات را می توانیم بیش از میزان فراوری فعلی مان فراوری و عرضه کنیم .

فراوری سالانه 2.5 میلیون فیلتر صافی دیالیز در کشور

وی با بیان اینکه برای فراوری سرنگ بر اساس یک برنامه کشوری سهمیه فراوری تعیینی به ما اعلام شده و میزان فراوری فیلترهای همودیالیز را بازار مصرف تعیین می نماید، اضافه نمود: در عین حال کاملا هماهنگ با سیاست های سازمان غذا و دارو فعالیت هایمان را انجام می دهیم. به نحوی که سیاست گذار سازمان غذا و دارو است. در حال حاضر حدود 50 درصد از سهم فیلترهای همودیالیز در بازار را سازمان تدارکات جمعیت هلال احمر تامین می نماید. همچنین سالانه 2.5 میلیون فیلتر صافی همودیالیز را با تکنولوژی آلمان فراوری می کنیم .

صفاریه با اشاره به تحریم های آمریکا علیه کشورمان و مشکلاتی که در حوزه واردات دارو و تجهیزات پزشکی برای جمعیت هلال احمر ایجاد نموده است، اضافه نمود: در حال حاضر یکی از مهم ترین چالش هایمان نقل و انتقال پول به تامین نماینده و فراورینماینده خارجی است .

لزوم ایجاد کانال اقتصادی مستقل برای واردات دارو و تجهیزات پزشکی

وی تاکید نمود: طبیعتا تحریم ها بر روی ارائه خدمات و واردات دارو و تجهیزات پزشکی ما تاثیر گذاشته است. اگر بتوان برای سوئیف یا نقل و انتقال پول فکری کرد و کانال تعیینی را برای دارو و تجهیزات پزشکی فراهم نمایند، طبیعتا منجر به رفاه حال بیماران می گردد .

رییس سازمان تدارکات پزشکی جمعیت هلال احمر همچنین درباره نحوه تامین اعتبارات در حوزه دارو و تجهیزات پزشکی هلال احمر، با بیان اینکه سازمان تدارکات پزشکی در حوزه اعتباری خودکفاست، گفت: البته طبیعتا زمانی که چالش هایی در عرصه فراوری ایجاد گردد، احتیاجمند یاری هستیم. در حال حاضر احتیاجمند یک وام هستیم که استانداری البرز موافقت نموده که 30 میلیارد تومان وام به ما اختصاص دهند و می توانیم در خرید مواد اولیه با دست باز عمل کنیم و سپس از محل سود کارخانه این وام را باز پس می دهیم. در عین حال سازمان تدارکات پزشکی در تامین اعتباراتش خودکفا است و نه از دولت و نه از جمعیت هلال احمر بودجه ای دریافت نمی نماید. ما اعتبار مورد احتیاجمان را از مارجینی که به عنوان سود تجارت دارویی مان برمی داریم، تامین می کنیم .

چه داروهایی توسط سازمان تدارکات پزشکی هلال احمر وارد می شوند؟

فراوری 91 محصول دارویی در هلال احمر

صفاریه به اشاره به فعالیت های سازمان تدارکات پزشکی در حوزه تامین دارو نیز گفت: این سازمان هم در حوزه فراوری دارو و هم در واردات آن فعالیت هایی را انجام می دهد. به طوری که 91 محصول دارویی را فراوری می کنیم . استراتژیک ترین محصولات دارویی فراوریی مان لِترزول برای درمان سرطان سینه، فیناستراید برای درمان بزرگی خوش خیم پروستات در مردان و سولامر برای بیماران کلیوی است. در حوزه وارداتی ها هم با توجه به اینکه 97 درصد از احتیاج دارویی کشور در داخل فراوری می گردد، تعداد اقلام وارداتی مان زیاد نیست و بعضی اقلام های تکنولوژی را وارد می کنیم. البته با توجه به درخواست سازمان غذا و دارو هم کار واردات دارو را انجام می دهیم. یعنی سازمان غذا و دارو کمبودها را اعلام و ما برحسب درخواست آن ها نسبت به واردات اقدام می کنیم. در عین حال یکسری از داروها هم تک نسخه ای است و وارد می گردد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "فراوری 91 محصول دارویی در هلال احمر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فراوری 91 محصول دارویی در هلال احمر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید