خبرنگاران استاندار: خراسان شمالی بیش از کشور جایگاه سینما دارد

به گزارش وبلاگ انجمن ما، بجنورد- خبرنگاران- استاندار خراسان شمالی گفت: اکنون در این استان به ازای هر 394 نفر، یک جایگاه سینما وجود دارد و بر این اساس خراسان شمالی در این شاخص از میانگین کشوری بالاتر است.

خبرنگاران استاندار: خراسان شمالی بیش از کشور جایگاه سینما دارد

محمدعلی شجاعی آدینه، روز آدینه در حاشیه آیین کلنگ زنی نخستین پردیس سینمایی خراسان شمالی در شیروان، در گفت و گو با خبرنگار وبلاگ انجمن ما گفت: براساس آمارهای موجود اکنون میانگین کشوری جایگاه سینما در کشور یک جایگاه به ازای هر 492 نفر جمعیت است.

وی با اشاره به شتاب دریافت توسعه حوزه سینمایی استان از سال 94، اضافه کرد: اکنون خراسان شمالی در بخش سینمایی از ظرفیت بالایی برخوردار است که این توفیق با همت دولت تدبیر و امید در این استان محروم محقق شده است.

شجاعی، زیربنای توسعه فرهنگی را فراهم ساختن زیرساخت های فیزیکی مورد احتیاج دانست و گفت: باید شرایط را به گونه ای برای حضور و فعالیت هنرمندان و جوانان مستعد استان فراهم سازیم که این استعدادها احتیاج نداشته باشند برای شکوفا شدن به دیگر استان ها و تهران بفرایند و در همین خطه ماندگار شوند.

نماینده عالی دولت در خراسان شمالی گفت: حوزه فرهنگ و هنر حوزه ای است که استان می تواند به وسیله آن همه داشته ها و قابلیت هایش را به کشور و دنیا معرفی کند و این بخش، به ویژه حوزه سینما و تئاتر، قادر است نقش منحصر به فردی در این زمینه ایفا نماید.

عملیات اجرایی ساخت نخستین پردیس سینمایی استان و موزه میراث فرهنگی، روز آدینه با حضور استاندار خراسان شمالی و جمعی از مسوولان استانی و شهرستانی در شیروان شروع شد.

پردیس سینمایی امید شیروان در زمینی به مساحت 950 متر، 700 مترمربع زیربنا با سه سالن و ظرفیت 300 جایگاه ساخته می گردد که 12 میلیارد ریال اعتبار اولیه آن از محل منابع سازمان دهیاری ها و شهرداری های کشور و سازمان امور سینمایی تامین شده است.

استاندار خراسان شمالی که در سفر به شیروان توسط نماینده شیروان در مجلس شورای اسلامی، فرماندار و امام آدینه و جمعی از مسوولان استانی و شهرستانی همراهی می شد، در بدو ورود به این شهرستان با حضور در گلزار شهدای شیروان، نسبت به مقام شامخ آنان ادای احترام نموده و سپس با حضور در منزل شهید حیدرزاده، از خانواده بزرگوار آن شهید دلجویی کرد.

وی همچنین از فرایند اجرایی کتابخانه مرکزی شیروان در محل بوستان کوثر این شهر دیدن کرد.

استان خراسان شمالی با 863 هزار نفر جمعیت دارای هشت سالن سینمایی و 10 سالن نمایش است.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران استاندار: خراسان شمالی بیش از کشور جایگاه سینما دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران استاندار: خراسان شمالی بیش از کشور جایگاه سینما دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید