خیابان گران ویای مادرید چه جذابیت هایی دارد؟

به گزارش وبلاگ انجمن ما، خیابان گران ویا (Gran Vía) در مادرید واقع شده است و به واسطه جاذبه های متعدد این منطقه می توان گفت که معروف ترین و توریستی ترین خیابان اسپانیا به شمار میرود.

خیابان گران ویای مادرید چه جذابیت هایی دارد؟

خیابان گران ویا (Gran Vía) یکی از پرجنب و جوش ترین و شلوغ ترین مراکز خرید مادرید است و سرگرمی و سرگرمی و جاذبه های متعددی در این محل پیدا می گردد. در ادامه به شما خواهیم گفت که چطور اوقات خود را به برترین شکل ممکن در این منطقه تماشای مادرید بگذرانید.

غذای اسپانیایی

از آنجا که گران ویا، یکی از خیابان های اصلی مادرید و از جاذبه های فوق العاده شهر محسوب می گردد، جای تعجب نیست که رستوران های زیادی در این منطقه وجود دارد. بازتماشامایندگان می توانند علاوه بر میل کردن گاسپاچو توت فرنگی، از املت سیب زمینی و ژامبون اسپانیایی لذت ببرند. ضمناً نحوه طبخ و تهیه غذاها را نیز مشاهده کنید. گران ویا در مبحث غذا، منظره وسیعی را پیشکش شما خواهد نمود.

خرید

یکی از جاذبه های اصلی خیابان گران ویا، خرید کردن است که جزو لاینفک گردش در آن به شمار میرود. بیشتر برندهای معروف، از فشن های مطرح و خیابانی و بعلاوه بعضی از طراحان بین المللی را می توانید در این محل ببینید. حتما به اِل کورته اینگلس (El Corte Inglés) سر بزنید که یکی از فروشگاه های اصیل اسپانیایی است. این فروشگاه چندین دهه مشغول فعالیت بوده و کالاهایی از برندهای معروف مانند شانل، دیور و کارولینا هِرِرا را به مشتریان خود عرضه می نماید. در این محل می توانید مارک های مطرح را با قیمت های منطقی بخرید.

سینما

این خیابان را در گذشته به واسطه 15 سینمایش می شناختند که از آن فقط سه سینما به جا مانده است. اگر دوست دارید یک فیلم اسپانیایی تماشا کنید، به سینما کاپیتول (Cines Capitol) بروید. کسانی هم که به زبان اسپانیایی مسلط نیستند، به رنوار پرینسسا (Renoir Princesa) سر بزنند که در نزدیکی میدان اسپانیا واقع شده است و می توانند فیلم ها را به زبان اصلی ببینند.

معماری

ساختمان های این خیابان واقعا باشکوه هستند، جای تعجب نیست که گردشگران به این قسمت از مادرید می آیند تا منظره ها و سبک قرن بیستمی معماری این محله را ببینند. ساختمان متروپولیس یکی از برجسته ترین منظرههای این خیابان به شمار می رود. این ساختمان اداری معروف با نمای زیبا و مجسمه فوق العاده روی گنبدش، به یکی از سمبل های گران ویا تبدیل شده است. ساختمان تلفونیکا (Telefonica) نیز از سازه های مشهور این خیابان است که با الهام از معماری آمریکایی ساخته شده است، به طوری که آسمانخراش های منهتن را در فکر هر بیننده ای تداعی می نماید.

صومعه و کلیسا

صومعه de las Descalzas Reales هر روز برای بازدید عموم باز است و یکی از جاذبه های اصلی این خیابان محسوب می گردد. این سازه را خواهر پادشاه اسپانیا در سال 1559 بنا کرد و از آن موقع به عنوان بخشی از میراث ملی اسپانیا به شمار میرود. این کلیسا در یک کاخ سلطنتی سابق واقع شده است و در حال حاضر تعداد کمی راهبه در آن زندگی می نمایند. بازتماشامایندگان می توانند به داخل ساختمان بروند و از موزه آن نیز تماشا نمایند که در این میان، جهیزیه های زنان اشراف واقعا منحصربه فرد است.

هنگام بازدید از گران ویا، از دو کلیسای واقع در این خیابان نیز تماشا کنید. کلیسای Iglesia de San José در سال 1745 و به سبک باروک ساخته شد. کلیسای Parroquia de San Marcos کمتر شناخته شده است، اما چیزی از زیبایی کم ندارد.

میدان اسپانیا

میدان اسپانیا (Plaza de España) از جاذبه های مادرید است که در انتهای خیابان گران ویا و وسط این مرکز تاریخی واقع شده است. افراد محلی اغلب برای خوردن ناهار یا گذراندن اوقات فراغت به این محل سر می زنند و روی سبزه ها، از آب و هوای عالی و منظره ها فوق العاده لذت می برند. میدان اسپانیا، چندین خیابان مهم گران ویا را به هم وصل می نماید.

خانه ای با هفت دودکش

خانه ای با هفت دودکش (Casa de las Siete Chimeneas) در فاصله سال های 1574 تا 1577 ساخته شد و قصری زیبا و خصوصی بود. همانطور که از نام این ساختمان معین است، دودکش های این ساختمان از شاخصه های اصلی این سازه محسوب می گردد؛ اما آنچه واقعا این ساختمان را هیجان انگیز می نماید، رمز و رازهایی است که پشت این دیوارها رخ داده است. طبق افسانه ها، کاپیتان زاپاتا همراه با همسر زیبایش در این محل زندگی می کرد. با این حال، بعد از مرگ وی در جنگ، جسد بی جان همسرش را در خانه شان پیدا کردند. آنچه در خصوص این داستان بسیار عجیب و غریب به نظر می رسد، این است که نه تنها دلیل مرگ معین نبود، بلکه جسد او نیز ناپدید شد.

منبع: کجارو

به "خیابان گران ویای مادرید چه جذابیت هایی دارد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خیابان گران ویای مادرید چه جذابیت هایی دارد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید