محافظ دندان از نمای نزدیک

به گزارش وبلاگ انجمن ما، محافظ های دهانی، انواع گوناگونی دارند که شما می توانید با توجه به بودجه خودتان، مشورت مربی ورزشی و دندانپزشک تان یکی از این انواع را بخرید. محافظ های دهانی آماده: این محافظ های دهانی در بازار کمترین قیمت را دارند و البته کمترین محافظت را هم از دندان ها و بافت های دهانی به وجود می آورند چون

محافظ دندان از نمای نزدیک

محافظ دندان از نمای نزدیک

محافظ های دهانی، انواع گوناگونی دارند که شما می توانید با توجه به بودجه خودتان، مشورت مربی ورزشی و دندانپزشک تان یکی از این انواع را بخرید.

محافظ های دهانی آماده: این محافظ های دهانی در بازار کمترین قیمت را دارند و البته کمترین محافظت را هم از دندان ها و بافت های دهانی به وجود می آورند چون مخصوص دهان و فک شما ساخته نشده اند و ممکن است کمی شل یا سفت در دهان تان قرار بگیرند و تطابق کافی را با لثه ها و دندان های تان نداشته باشند. یکی دیگر از معایب این محافظ های دهانی، دشواری صحبت کردن و نفس کشیدن با آنهاست چون شما مجبورید برای آنکه آنها را در دهان تان نگه دارید، فک و دهان تان را ببندید.

محافظ های دهانی نیمه آماده: این نوع بهتر از نوع اول است؛ چرا که تطابق بهتری با دندان ها و بافت های دهانی شما خواهند داشت. این محافظ ها به دو صورت وجود دارند. یکی از انواع آن دارای کاسه ای کوچک است که چانه درون آن قرار می گیرد و از آسیب چانه و فک در اثر زمین خوردگی و ضربه پیشگیری می نماید. این وسیله یک ورقه هم دارد که شما آن را گاز می گیرید تا از دندان ها در برابر ضربه محافظت کند. نوع دیگری از محافظ های دهانی نیمه کاره، ورقه های نازکی از جنس آکریل یا لاستیک هستند. هنگامی که ورزشکار این ورقه را در دهان اش می گذارد، این ورقه در اطراف دندان ها و در حرارت دهان شکل گرفته و سپس سفت می گردد، بنابراین شکل نهایی این محافظ دهانی می تواند تطابق مناسبی با بافت های دهانی و دندان ها داشته باشد.

محافظ های دهانی مخصوص شما: دندانپزشکان و مربیان ورزشی اعتقاد دارند که این محافظ ها برترین نوع هستند، چرا که مخصوص خود ورزشکار ساخته می شوند و برای ساخت آنها ضروری است شما به مطب دندانپزشکی بروید تا یک قالب گیری از دهان تان انجام گردد.

طرز مراقبت از محافظ های دهانی

1 قبل و پس از هر بار مصرف، محافظ دهانی تان را با آب سرد و صابون بشویید. می توانید از خمیر دندان و مسواک هم برای تمیز کردن آن بهره ببرید. استفاده از آب گرم می تواند موجب تغییرات حجمی در آن شده و تطابق خودش را با بافت های دهان شما از دست بدهد.

2 قبل از کنار گذاشتن محافظ دهانی تان، آن را برای چند دقیقه درون یک دهان شویه قرار دهید تا به طور کامل ضدعفونی گردد.

3 محافظ دهانی تان را در یک ظرف پلاستیکی نگهداری کنید. این ظرف باید به گونه ای باشد که محافظ به راحتی درون آن هوا بخورد. بهتر است سوراخ هایی در دیواره آن وجود داشته باشد تا هوا درون ظرف عبور کند، در غیر این صورت محافظ خشک خواهد شد.

4 حرارت می تواند محافظ دهانی را خراب کند، پس ظرف محتوی آن را در برابر تابش مستقیم نور خورشید و یا درون اتومبیل نگذارید.

5 محافظ دهانی تان را خم نکنید چون دچار تغییر شکل دایمی می گردد و دیگر در دهان تان تطابق نخواهد داشت.

6 محافظ دهانی تان فقط مخصوص شماست. آن را به دیگری قرضی ندهید.

7 اگر مسئله ای در رابطه با محافظ دهانی تان دارید، از دندانپزشک تان بخواهید تا آن را برای تان اصلاح کند.

8 محافظ دهانی باید خصوصیاتی داشته باشد تا استفاده از آن، راحت، مفید و موثر باشد: باید راحت باشد؛ به آسانی در دهان جای بگیرد و لق نزند؛ ضخامت آن مناسب باشد و در منطقه ها حساس، حداقل 4 میلی متر ضخامت داشته باشد تا بتواند نیروهای مخرب را خنثی کند؛ محافظی برای ورزشکار مناسب است که وقتی با دندان هایش روی آنها فشار می آورد، تقریبا تمام دندان های فک مقابل هم با محافظ در تماس باشد. در این شرایط احتمال شکستن استخوان فک هنگام ضربه به حداقل می رسد.

منبع:www.salamat.com

منبع: راسخون

به "محافظ دندان از نمای نزدیک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "محافظ دندان از نمای نزدیک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید