نماینده آمریکا: توافق سیاسی طالبان و دولت بهترین راه انتها بحران افغانستان است

به گزارش وبلاگ انجمن ما، نماینده دائم آمریکا در سازمان ملل ضمن تاکید بر ایجاد تیم مذاکره کننده فراگیر برای گفت وگو با طالبان اظهارداشت که توافق سیاسی این گروه و دولت بهترین راه برای انتها بحران افغانستان است.

نماینده آمریکا: توافق سیاسی طالبان و دولت بهترین راه انتها بحران افغانستان است

به گزارش دفتر منطقه ای وبلاگ انجمن ما، کی بلی هاچسون نماینده دائم آمریکا در سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) گفت که هفته گذشته با وزرای خارجه 30 کشور عضو ناتو بطور مجازی ملاقات نموده است تا درباره نقشه راه صلح در افغانستان گفت وگو نمایند.

وی اضافه کرد: در این کنفرانس ما بار دیگر تاکید نمودیم که یک توافق سیاسی به وسیله مذاکره بهترین راه برای انتها دادن به بحران در افغانستان است.

در حالی که وزارت خارجه آمریکا هشدار داده که یک میلیارد دلار از یاری هایش به افغانستان را کاهش می دهد، هاچسون اظهارداشت: آمریکا و ناتو در کنار مردم افغانستان، نیروهای امنیتی این کشور و تمایل آن ها برای برقراری صلح و امنیت در کشورشان ایستاده است.

وی تاکید نمود: اکنون زمان آن رسیده تا دولت افغانستان و طالبان آنچه ضروری است را برای بهره بردن از فرصت بوجود آمده برای صلح استفاده نمایند.

هاچسون اظهارداشت که افغانستان هرگز نباید بار دیگر به پناهگاه امنی برای تروریست ها تبدیل گردد تا امنیت آمریکا یا هر متحد دیگر ما را تهدید کند.

وی توضیح داد که آمریکا و ناتو با هم به افغانستان آمدند، حضور نظامی در این کشور را با یکدیگر تنظیم نموده اند و زمانی که شرایط درست باشد با یکدیگر خارج خواهند شد.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "نماینده آمریکا: توافق سیاسی طالبان و دولت بهترین راه انتها بحران افغانستان است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نماینده آمریکا: توافق سیاسی طالبان و دولت بهترین راه انتها بحران افغانستان است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید