آشپزی

خواص و فواید انگور برای سلامتی

هزاران سال است که میلیون ها نفر در سرتاسر دنیا انگور می خورند و نسبت به ارزش غذایی آن مطلع هستند. باید بدانید که هر 100 گرم از این میوه حاوی 82 گرم آب، 0/10 گرم فیبر، 18 گرم کربوهیدرات، 60/5 گرم پروتئین، 0/40 گرم لیپید و 68 کیلوکالری است. علاوه بر این انگور حاوی...

22 آبان 1400

طرز تهیه شامی گیلانی؛ سفر خیالی به رشت

اگر هوس یک غذای محلی کرده اید، دست به کار شوید و شامی گیلانی را طبق دستور محلی ها درست کنید.

16 مهر 1400

اینجا اراک است و کبابش آب دارد

وقتی صحبت از غذاهای سریع و آسان می گردد، کباب تابه ای یکی از اولین گزینه هایی است که به فکر می آید؛ غذایی که معمولا همه از خوردنش لذت می برند. ولی آیا می دانید در اراک، کباب تابه ای را چطور تهیه می نمایند؟ می دانید اراکی ها به کباب تابه ای مخصوص شان...

29 شهریور 1400

طرز تهیه اسموتی میوه ای، نوشیدنی خنک تابستانی

خبرنگارانـ اسموتی نوعی نوشیدنی است که از مخلوط میوه و سبزیجات تازه با یخ، آب و مواد شیرین کننده مانند عسل یا شکر تهیه می گردد. تفاوت اسموتی با آب میوه این است که اسموتی دارای بافت میوه است و آبکی نیست. در فصل تابستان و با گرم شدن هوا آب بدن به خاطر تعریق...

27 تیر 1400

شامپو فرش خانگی درست کنید

شامپو فرش ها دارای مواد شیمیایی هستند که به سلامتی آسیب می زند. شما می توانید برای تمیزکردن فرش ها، با مواد طبیعی شامپو فرش خانگی تهیه و استفاده کنید.

1 بهمن 1399

از افکار ناکارآمد فاصله بگیریم

هرچه ما بیکارتر باشیم افکار ناکارآمد بیشتری به سراغ ما می آید و بهتر است که از تکنیک های حواس پرتی استفاده و خودمان را سرگرم فعالیت های مختلف کنیم.

5 آذر 1399

طرز تهیه سس سیر

سس ها انواع مختلف و طعم های متفاوت دارند و می توانند به عنوان یک چاشنی طعم فوق العاده خوبی به غذاها بدهند. سیر از گیاهانی است که به خاطر طعم و خواصش هواداران بسیار زیادی دارد.

16 آبان 1399

طرز تهیه حلیم برنج

حلیم یا هلیم، معمولا با نخود و گندم پوست کنده طبخ می گردد، اما در این مطلب، طرز تهیه حلیم را به روشی متفاوت به شما آموزش می دهیم. پیشنهاد می کنیم این بار حلیم برنج را به سفره تان بیاورید و به جای گندم، آرد برنج خانگی را به این غذا اضافه کنید.

8 آبان 1399

این 3 ماده غذایی را جایگزین شکر کنید

شکر علاوه بر داشتن کالری بالا، می تواند به سرعت باعث افزایش قند خون شده و در نتیجه فشار خود فرد را بالا ببرد. با این وجود، متخصصان تغذیه توصیه می نمایند افراد در مصرف هر ماده غذایی اعتدال و میانه روی را رعایت نمایند.

6 آبان 1399

اپلیکیشن هایی برای آموزش مهارت های جدید

برنامه های مهارت آموزی تلفن همراه همواره هواداران خودش را داشته است. مخاطبان از بسیاری از این برنامه ها استقبال نموده اند و مهارت های مهمی از آموزش زبان جدید تا آشپزی و ورزش را به یاری این برنامه ها یاد گرفته اند.

12 مرداد 1399